Google Merchant Center – Feed de produse – probleme si solutii

V-am povestit deja despre Google Merchant Center  care s-a lansat si in Romania. Stim deja ca e un tool extrem de util pentru businessurile dezvoltate online, asa ca ne-am gandit sa va imprietenim cu el rapid, ca sa-l puneti sa produca deja pentru voi.

Unul din lucrurile de care se vor lovi magazinele online o sa fie feed-ul de produse. In acest articol o sa semnalam problemele pe care e posibil sa le intampinati, dar si solutiile care sa va ajute sa aveti un feed de produse corect si un cont Merchant Center functional.

Atribute feed Google Merchant Center

Mai intai, iata lista cu cele mai importante atribute, dar si exemple concrete pentru diferite domenii. Campurile marcate cu* sunt obligatorii:

    1. ID* – Id-ul produsului din baza de date – maxim 50 de caractere;
    2. Title* – Titlul produsului – maxim 150 de caractere;
    3. Description* – Descrierea produsului – maxim 5000 caractere;
    4. Link* – URL produsului;
    5. Image link* – minim 100X100px (minim 250×250 pentru zona de fashion);
    6. Additional image link  – optional;
    7. Availability*  – in stock / out of stock / preorder. Nu exista alte valori decat acestea;
    8. Price* – formatare tip SUA (.) – aici trebuie sa avem de tipul pretul + moneda. Exemplu: 80.99 RON;
    9. Sale_price – optional – in caz ca e diferit de punctul 8;
    10. Brand* – brandul produsului – Daca nu exista, nu se completeaza acest camp. Nu folosim elemente de tipul N/A, nu exista sau altceva.
    11. google_product_category – Categoria produsului din nomenclatorul Google. Aici sunt mai multe informatii despre taxonomie. Discutia aici este mult mai ampla si o sa o tratam intr-un alt articol.
    12. product_type – Categoria produsului din site;
    13. Gtin* – Global Trade Item Number (GTIN) – codul international de identificare al produsului. Pentru magazinele online este acel cod EAN.
    14. MPN* –  Manufacturer Part Number – Necesar doar daca nu exista GTIN. In cazul in care nu exista nici GTIN sau MPN trebuie sa adaugati campul identifier_​exists si sa aiba valoarea cu no (FALSE).
    15. Condition* – new / refurbished / used – Daca site-ul nu vinde produse SH sau refurbished, o sa punem by default new.

Exemplu feed fashion

Exemplu feed IT&C

Probleme & Best practice feed Google Merchant Center

– HTTPS – Site-ul trebuie neaparat sa aiba un certificat SSL instalat.

Imaginea produsului – imaginea nu are voie sa contina watermark, nu are voie sa contina texte (de tipul -40% sau sale), background-ul in marea parte a cazurilor trebuie sa fie alb.

Price mismatch, availability mismatch – contul de Merchant Center o sa fie suspendat + feed-ul de produse o sa fie dezaprobat in caz ca pe site avem un alt pret sau disponibilitatea produsului este diferita fata de cea mentionata pe site. Este foarte important ca feed-ul sa fie actualizat.

Numele produsului – Best practice este sa avem nume de tipul : Tipul de produs + Brand + atribute. Un exemplu foarte simplu: Rochie Zara rosie  sau Televizor Sony Smart LED 32WD757.

Feed-ul secundar – suprascrie datele din feed-ul principal. Pe acesta il folosim in principal cand avem campanii punctuale (exemplu Black Friday).

– Sunt mai multe metode de a face feed-ul de produse, inclusiv implemetarea Schema.org pe site-ul clientului. Ca sa verificati daca aveti acest tag-uri bine implementate, puteti verifica in acest link

Este foarte important sa setezi prioritatea fiecarei campanii. Un exemplu : pentru campaniile in care avem produsele cele mai profitabile, setam prioritatea high si pentru celelalte lasam low.

Cuvinte cheie negative – nu exista posibilitatea sa adaugam cuvinte cheie pozitive, asa ca este foarte important sa adaugam cuvinte cheie negative

Structura campaniilor de shopping – Nu exista o structura ideala pe un cont anume, dar va recomandam sa va grupati campaniile in functie de:

  • Cele mai vandute produse;
  • Cele mai profitabile produse;
  • Produse de sezon;
  • Campanii promotionale.

De asemenea, este necesar sa aveti campanii pentru toate produsele din site

Tipurile de licitare sa difere in functie de obiectivul dorit:

  • Maximize Conversion Value pentru produsele care deja genereaza ROI-ul potrivit;
  • Target ROAS pentru restul campaniilor.

Bid adjustment – este foarte bine sa setam anumite prioritati pentru diferite tipuri de useri. Un exemplu:

  1. +100% pentru userii care au abandonat cosul;
  2. +100% pentru userii care au mai cumparat deja – in caz ca buinsess-ul are recurenta si merita sa facem aceste ajustari;
  3. +60% pentru campaniile de customer match;
  4. +70% pentru userii care au adaugat in wishlist.

Desigur, cele mai mari probleme o sa apara pe parte de feed de produse. Retineti ca orice cont de Merchant Center se poate suspenda daca pretul afisat este diferit fata de cel din feed fie si la un singur produs!