SEO 2019: Cum Ne Pozitionam in Topul Google in Acest An

Cum Facem SEO in 2019?

Fiecare inceput de an aduce cu sine revizuirea activitatii din anul anterior si reconfigurarea unor strategii, inclusiv de SEO, luand in calcul trendurile din piata. Asadar, hai sa vedem care sunt trendurile anului 2019.

Dar mai intai, trebuie sa mentionam ca SEO pentru foarte multa lume prezinta o mare nebuloasa, pentru ca nu se intelege adevaratul sau potential.

Scopul Google a fost intotdeauna sa ofere cele mai bune rezultate pentru utilizatori si sa pozitioneze website-urile in Google Search la fel cum le-ar pozitiona un utilizator. In acelasi timp vrea sa interpreteze fiecare rezultat la fel cum noi l-am interpreta.

De-a lungul timpului singura constanta la Google a fost schimbarea si imbunatatirea algoritmilor, lucru care se va intampla in continuare. In fiecare an Google face intre 500-600 de modificari in algoritmii sai, unele mici de finete, altele foarte mari ca Penguin, Panda, RankBrain si multe altele.

Algoritmii sunt introdusi pentru a imbunatati rezultatele si pentru a combate spamul. Daca inainte “mergeau” anumite strategii, asta era pentru ca algoritmii erau “permisivi”, adica nu erau la fel de buni ca acum. In general cresterile/scaderile care apar in traficul organic se datoreaza lucrurilor corecte/incorecte facute pe SEO. Penalizarile apar cand se incalca regulile jocului. De cele mai multe ori, afacerile online au de suferit din cauza asta pentru ca nu se gandesc global la intreg business-ul online.

De exemplu un brand foarte mare ca Emag, Altex, Volvo, etc., aproape ca nu va fi penalizat niciodata,a pentru ca ei fac business online. Focusul lor este pe crestere, pe vanzari, useri, retentie, brand, apoi se gandesc la ce strategii sa aplice, astfel incat sa isi indeplineasca obiectivele. Toate strategiile de dupa vin ca aditii la teluri.

Chiar daca ar gresi ceva pe SEO, Google poate ca nu va lua deloc in calcul acele greseli si ii “va ierta”.

Strategie & Planning

strategie si planning

Orice campanie SEO trebuie sa fie foarte bine planificata de la inceput. Trebuie sa se faca analize de cuvinte cheie, analize de nisa, analiza de oportunitati, analiza competitiei, etc. Avand in vedere ca este inceputul anului, este poate cel mai bun moment pentru a defini strategia SEO.

Cum se face?

Se analizeaza site-ul din punct de vedere tehnic si se gasesc toate acele probleme, care odata rezolvate pot aduce rezultate rapide.

Se analizeaza competitia atat onpage cat si offpage. Se analizeaza cuvintele cheie din nisa (500-1000 cel putin), se descopera potentialul nisei, se afla potentialul de trafic care poate fi adus din SEO, se afla dificultatea nisei.

In functie de competitie se face planul de link building pentru a vedea defalcat de cate linkuri este nevoie pentru a plasa site-ul in top cautari. In mare parte este vorba de reverse engineering. Avand toate aceste informatii globale, atunci se poate contura strategia.

De exemplu poti observa ca toti competitorii tai au foarte mult trafic direct / brand. Atunci trebuie sa gasesti solutii pentru a creste brandul. Tipurile de campanii de branding si awareness pot fi facute in paralel.

Poti observa ca dificultatea SEO din nisa ta este foarte grea si bugetul alocat este mic, sau de ce nu, invers, chiar daca sunt mai rare aceste cazuri. Este foarte important sa gasim acele oportunitati, care sa ne aduca maxim de rezultate intr-un timp scurt.

RankBrain & Semnale de Useri

Rank Brain inteligenta artificiala

RankBrain a fost introdus de Google pe 26 Oct 2015. El este o componenta din core-ul Google si este AI (inteligenta artificiala sau machine learning). Are singur abilitatea de a invata, pe masura ce are din ce in ce mai multe date si informatii despre useri, despre website-uri, despre tipurile de semnale. Se considera acum ca fiecare cautare facuta de useri trece si printr-un mod de interpretare, care poate aplica multi alti factori in ranking ca localizare, personalizare, intentia din spate si multe altele.

Pe scurt RankBrain isi modifica singur algoritmul. De la nisa la nisa, de la cautare la cautare, RanBrain va creste/scade importanta linkurilor, continutului (fresh, lungime), autoritate, etc. Apoi face un benchmark intre pagini si cum interactioneaza userii cu ele. Daca userii raspund mai bine la acele modificari, atunci se schimba si rezultatele in Google. Daca nu interactioneaza, atunci se revine la normal.

Acesta este un motiv pertinent pentru care veti observa multe fluctuatii in search. Noi am observat foarte multe in ultimii ani. Pozitiile de multe ori se schimba de la o zi la alta, “fara nici un motiv”. Am putea sa ne gandim la asta ca la un A/B testing mult mai avansat pe rezultatele din search.

De unde isi ia Google semnalele de la useri si care ar putea fi acele semnale?

  • CTR – (click through rate sau rata de click-uri). Cat de bine sunt facute meta tagurile care apar in Google Search? Titlurile sunt atractive? Descrierile sunt atractive? Exista call to action? Cuvintele cheie optimizate raspund foarte bine la intentia utilizatorilor? Din multele teste pe SEO pe care le facem in cadrul Moloso, am observat comportamente foarte diferite la femei fata de barbati. Dau click pe anunturi si rezultate foarte diferit. Daca se optimizeaza copy-ul foarte bine poti castiga mai multe click-uri. Daca nu, se pot pierde foarte multe click-uri.
  • Dwell Time (Pogosticking) este timpul pe care un user il petrece pe o pagina, inainte sa se intoarca in rezultate. In 2017, Head of Google Brain Canada a confirmat ca este un semnal de ranking.

He said Google looks to train their AI models when “someone clicks on a page and stays on that page, when they go back” and so on.

Intr-un studiu facut de Search Metrics, media acestui timp pe top 10 rezultate din Google este de 3 minute si 10 secunde. Este un benchmark foarte bun.

  • Bounce Rate
  • Timpul mediu petrecut pe site
  • Semnale pe care Google le preia din Google Chrome
  • Date din Google Analytics
    1. pentru cele doua de mai sus exista optiunea la nivel de user/cont sa poti trimite sau nu acele informatii la Google.
  • Interactiunea cu pagina

Mobile First Indexing

mobile first index google

Pe 26 Martie 2018 Google a anuntat oficial dupa un an jumatate de teste, Mobile First Index.

To recap, our crawling, indexing, and ranking systems have typically used the desktop version of a page’s content, which may cause issues for mobile searchers when that version is vastly different from the mobile version. Mobile-first indexing means that we’ll use the mobile version of the page for indexing and ranking, to better help our – primarily mobile – users find what they’re looking for.

Ce inseamna asta pentru afacerile online? 

Daca site-ul este foarte bine optimizat pe mobil si versiunea de mobil este la fel ca cea de desktop, atunci totul este in regula. Daca nu exista versiune de mobil, atunci site-ul nu va mai fi clasat bine in Google Search. Google va indexa si pozitiona prima data versiunea de mobil.

Daca site-ul este responsive, in principal totul ar trebui sa fie in regula. Pot exista cazuri unde exista erori grave de usability sau continutul de pe website-ul mobil difera foarte mult, sau nu este deloc, fata de versiunea de desktop. Daca se intampla asta in cazul tau, atunci trebuie regandit site-ul de mobil. Din trendurile pe care le vedem noi la clienti, mobilul tinde sa creasca spre 70%. Vorbim atat de trafic cat si de cautari.

Loading Speed

loading speed

Desi este factor de ranking de multi ani, acum pare sa fie din ce in ce mai important. De ce? Exista foarte multe cautari facute pe dispozitive mobile. Traficul se muta pe mobil si userii petrec din ce in ce mai mult timp pe mobil. Pe mobil exista conexiuni 3G, 4G, 5G in cazurile fericite, iar aceste conexiuni nu sunt intotdeauna foarte bune. Totusi, Romania se mandreste cu unele din cele mai bune conexiuni la internet la nivel global.

Site-urile trebuie sa raspunda repede, sa se incarce, sa apara ceva pe ecrane. Exista foarte putin timp in a pastra un user pe site. Timpul de incarcarea afecteaza foarte mult si rata de conversie. Din trendurile observate de noi, ratele de conversie, in general, sunt mult mai mici pe mobil. Avand in vedere ca cei mai multi useri vin de pe mobil, dar nu convertesc, inseamna ca se pierd foarte multi bani.

Viteza de incarcare ajuta foarte mult la intreaga experienta a utilizatorilor cu site-ul. Nimeni nu are rabdare mai mult de 10 secunde sa astepte pana cand site-ul este functional.

Content vs Context vs Topics

content vs context vs topics

Continutul este in continuare foarte important. Mai important este cum este optimizat. Google intelege din ce in ce mai bine conceptele, topicurile si contextul in care acel continut este prezentat.

O pagina despre un laptop poate sa reprezinte multe lucruri. Daca este pe un ecommerce, atunci Google poate intelege ca este vorba de produs. Daca este pe un site de tehnologie, poate intelege ca este vorba de o lansare a unui nou produs. Daca este pe un blog, poate intelege ca este vorba de un review sau prezentare.

Optimizarea continutului inainte se facea in jurul a 2-5 cuvinte cheie. Acum este foarte important contextul si cuvintele cheie menite sa intareasca topicul despre care se vorbeste. De exemplu: in pagina unui laptop de pe un magazin online este important sa apara cuvintele: pret, 4.000 RON / LEI, politica de retur, service, garantie, livrare, informatii tehnice ca RAM, procesor, placa de baza, placa video, display, tastatura, model, nume, etc.

Toate acestea ajuta cuvantul laptop in a fi pozitionat foarte bine pentru tipurile de cautari comerciale.

Greselile gramaticale sunt o alta problema. Google “stie” cuvintele scrise corect si daca citeste foarte multe astfel de greseli la nivel de pagina web si de site, poate declasa foarte usor acel site in rezultate. Cu siguranta le va clasa bine pe acelea care scriu corect. Spun asta pentru ca am vazut multe astfel de exemple, inclusiv pe site-urile de stiri.

Audienta & Datele Demografice

audienta si date demografice

Un alt aspect foarte important este audienta. Orice optimizare care se face pe un site, se face in functie de audienta targetata. Multe astfel de informatii le putem prelua din Google Analytics, care la cifre mari sunt destul de relevante. Datele demografice sunt la fel foarte bune pentru a le folosi in optimizari.

Tu ca business owner trebuie sa iti intelegi foarte bine clientul. Cine este el, ce face, ce ii place, ce nu ii place, ce nevoi are, ce dureri are, ce problema(e) se asteapta ca tu sa ii rezolvi. Orice astfel de informatie este foarte utila, in optimizari si in crearea anunturilor. De exemplu daca peste 80% din clientii tai sunt femei si tu faci anunturi si reclame targetate pentru barbati (in cazul in care nu iti stii audienta) poti arunca multi bani pe fereastra.

Noi la SEO facem multe teste pentru cresterea CTR-ului si am observat ca femeile tind sa dea mai mult click la anunturi si rezultate care implica emotii, care sunt mai simple, fara emojis, care implica beneficii emotionale. In schimb barbatii raspund mult mai bine la cifre, la anunturi scurte si la obiect, la pret.

Am testat acest lucru pe fashion cu optimizari pentru CTR testate inainte care functionau bine. Pe acele tipuri de optimizari femeile nu raspundeau si puteam pierde in jur de 30% din click-uri. In schimb barbatii dadeau cu 30% mai multe click -uri. Daca aplicam toate acele optimizari pierdeam si trafic si vanzari (80% din venituri era generat de femei, care cumparau si pentru barbati si copii).

De aceea este foarte importanta audienta.

Intentia din spatele cautarii (keyword intent)

intentia din spatele cautarii

Exista anumite patente la Google legate de acest lucru. Unul este Query Match Search Intent. Ce inseamna asta? Google intelege mult mai bine acum intentia din spatele cautarii, pentru ca are tot istoricul navigatiei si cautarilor noastre.

Stie cand suntem in faza de informare si poate sti cand sunt aproape de a cumpara. Mai jos sunt informatiile oficiale despre campaniile Target CPA. Exista un AI in spate care poate “prezice” cand sa arate anunturile unui utilizator inainte ca acesta sa fie in procesul de cumparare si nu de informare.

Target CPA How it works Adwords

Using historical information about your campaign and evaluating the contextual signals present at auction-time, Target CPA bidding automatically finds an optimal CPC bid for your ad each time it’s eligible to appear. Google Ads sets these bids to achieve an average CPA equal to your target across all campaigns using this strategy.

Cu siguranta foloseste ceva similar si la SEO. La SEO prin cuvintele cheie se pot targeta toate tipurile de cautari. Sunt trei tipuri:

  • Navigationale
  • Informationale
  • Tranzactionale

In tot procesul de cumparare al unui client, prin SEO se pot targeta toate aceste tipuri de cautari. Cele navigationale au legatura cu Brandul, cele informationale pot fi de forma: cele mai bune laptopuri 2019, cele mai bune branduri de laptopuri, cele mai bune modele asus, etc. Cele tranzactionale poti fi Asus ZenBook ux430ua pret.

Pe fiecare tip de pagina este foarte importanta targetarea cuvintelor cheie potrivite. Toate aceste cuvinte trebuie sa raspunda foarte bine intentiei utilizatorilor. Aici ajuta foarte mult intelegerea business-ului si a audientei. In acelasi timp este foarte important sa targetezi si sinonime si cuvinte adiacente.

Un alt exemplu interesant este pe travel. De exemplu daca faci research despre Londra prin mai multe cautari efectuate, iar la final faci o cautare ca “Hoteluri”, atunci la aceasta cautare Google iti va arata hoteluri doar din Londra. Daca ai facut o rezervare la un hotel, iti poate oferi sugestii de inchirieri masini.

Linkuri de calitate

linkuri de calitate

Intotdeauna linkurile au fost importante. Pe langa relevanta paginilor web, cea mai mare putere de ranking o aduc linkurile. Am vorbit la inceputul articolului, ca strategia de link building se face in functie de competitie.

Ca un detectiv, trebuie sa vezi cate linkuri are competitia ta, care sunt acele tipuri de linkuri, in cat timp au fost aduse. Noi analizam toti metricii SEO offpage si putem sti exact ce trebuie sa facem pentru a depasi concurenta.

De exemplu daca vedem la competitie ca marea majoritate a linkurilor vin din surse slabe, noi vom aduce linkuri mult mai puternice si putem sa ii depasim cu un numar mai mic de linkuri. Toate linkurile aduse spre site vor intari autoritatea acestuia, iar traficul organic va creste pe tot site-ul.

Cele mai mari probleme care pot aparea din cauza linkurilor, sunt exagerarile cu anumite tipuri de linkuri. Cel mai mult spam se face cu linkurile. Daca linkurile nu sunt relevante, se foloseste prea mult anchor text exact match, atunci Google poate penaliza un site. Sursele de linkuri trebuie sa fie de incredere.

Fara link building este aproape imposibil sa fii pozitionat in prima pagina, mai ales pe termeni foarte cautati. Sunt trei factori de ranking foarte importanti: linkuri, content si RankBrain. Toate 3 sunt strans legate intre ele.

Crawl budget

googlebot crawl budget

Fiecare website are un buget de crawl. Google pentru crawling aloca un numar limitat de resurse. Daca site-ul nu este bine optimizat din punct de vedere tehnic, atunci Google nu va crawla toate paginile si implicit nu le va indexa, pentru ca nu ajunge la ele. Din informatiile oficiale de la Google, acest buget de crawl poate fi interpretat si altfel. Gandeste-te la toate paginile din site-ul tau ca la o galeata plina. Daca toate acele pagini sunt trecute in sitemap, daca serverul suporta foarte bine cererile din partea Googlebot, daca paginile interne au autoriate atunci site-ul va fi crawlat.

Google se intreaba in functie de acesti parametri si multi altii care este maximul pe care il poate crawla? Daca nu sunt indeplinite conditiile optime, atunci Google nu va mai putea indexa corect site-ul. In acelasi timp, anumite pagini sunt crawlate mult mai des ca altele.

Cele mai mari probleme care pot afecta bugetul de crawl, descoperite de noi sunt:

  1. Continut duplicat
  2. Erori interne: 404e
  3. Probleme de server
  4. Multe redirecturi interne
  5. Structura slaba a website-ului
  6. Pagini fara content
  7. Pagini cu content slab

Treaba noastra ca agentie este sa ii facem foarte usoara treaba lui Google. Practic sa il facem sa aloce cat mai putine resurse pentru crawling si indexare. In cazul unui client dupa ce am facut aceste optimizari, am vazut o crestere de 30% a traficului organic in doar 2 luni.

Tips pentru imbunatatirea crawl budget:

  • adauga fresh content pe site
  • adaugat un sitemap actualizat in Search Console
  • rezolva problemele tehnice
  • deblocheaza robots.txt sau meta robots daca nu crawleaza paginile importante
  • update-uri la site periodic

Tehnical SEO

technical seo

Structura tehnica a website-ului si toate elementele tehnice SEO din site trebuie sa fie foarte bine optimizate. Scopul este simplu: sa ii facem viata mult mai usoara lui Google, pentru ca el sa poata sa crawleze si sa indexeze site-ul corect. Nu vom scrie aici toate elementele tehnice pe care le optimizam, pentru ca am scrie un nou articol.

In cazul magazinelor online, unde avem de-a face cu tot felul de platforme, ne lovim de foarte multe probleme tehnice. Ele, rezolvate pe rand, ajuta botul la intelegerea mult mai buna a site-ului si il va pozitiona mai bine.

Cele mai des intalnite probleme tehnice:

  1. Canonicalizari gresite sau deloc
  2. Crawling si indexare
  3. Lipsa unui sitemap
  4. Robots configurati gresit
  5. Arhitectura informationala slaba
  6. Lipsa Schema.org
  7. Continut duplicat
  8. Erori interne si redirects
  9. Navigatie fatetata
  10. Filtre de sortate configurare gresit
  11. Probleme tehnice de mobil
  12. Viteza de incarcare slaba

 

LSI Keywords & Word2Vec

LSI Keywords & Word2Vec

The easiest way to think about word2vec is that it figures out how to place words on a “chart” in such a way that their location is determined by their meaning. This means that words with similar meanings will be clustered together. This represents the intuitive part of my opening example – words with semantic relationships with them will be closer together than words without such relationships.

The surprising part, though, is that the gaps and distances on the chart turn out to have meanings as well. If you go to the place where “king” appears, and move the same distance and direction between “man” and “woman”, you end up in the area of the chart where “queen” appears. This is true of all kinds of semantic relationships

  • walking – swimming + swam ~= [walked] (or [swam] – [swimming] is encoding just the “past-tense-ness” of the verb)
  • madrid – spain + france ~= paris (or [madrid] – [spain] ~= [paris] – [france] which is presumably roughly “capital”)
  • library – books = hall

Sursa: https://www.tensorflow.org/tutorials/representation/word2vec

Ce inseamna aceste lucruri? 

Google intelege mult mai bine conceptul de Topic/Entitate acum. Pentru optimizarile de content, trebuie folosite si aceste cuvinte. Pentru exemplul Paris, cuvinte care pot fi folosite ca LSI sunt: Franta, capitala, franceza, turnul Eiffel, Arcul de Triumf, Luvru, Muzeul Picasso, Champs-Elysee, Disneyland, etc.

Daca scrii un articol despre Capitala Frantei si nu se foloseste deloc cuvantul Paris in el, dar se folosesc toate celelalte, atunci articolul poate aparea pe cautarea “paris”.

Keyword research-ul cand se face, trebuie facut pe topic, sa se gaseasca toate acele cuvinte cheie care vor ajuta si mai mult cuvantul principal. Pare simplu? Nu este mereu 🙂

HTTPS

https secure connection

A fost introdus ca factor de ranking si trebuie pus pe site un certificat SSL, mai ales in cazul magazinelor online. Pe langa SEO, ajuta foarte mult la trust atat in ochii lui Google cat si in ochii userilor.

Website IA (Arhitectura Informatiei)

website ia information architecture

Structura informationala si cea de linkuri interne este foarte foarte importanta. Avem un client care a inregistrat o crestere de peste 35% doar din rezolvarea acestei probleme. Atat in cadrul GPEC cat si la clientii nostri am vazut mereu aceasta problema.

Categoriile nu au denumiri corecte, sunt multe produse care nu sunt categorisite corect, structura de linkuri interne si URL-urile nu targeteaza cuvintele cheie cele mai cautate.

Ea este importanta si pentru Google dar si pentru utilizatori. Ei vor da click pe acele linkuri si trebuie sa le facem viata usoara atunci cand navigheaza pe site.

Arhitectura informatiei se implementeaza foarte bine doar dupa ce se face keyword research intensiv. Trebuie gasite pentru fiecare categorie in parte top cuvinte cheie + sinonime. Acele cuvinte vor fi denumiri de categorii, vor aparea in linkurile interne si in structura de URL-uri.

Facem asta pentru a crea foarte multa relevanta in categorii.

Cu structura optimizata foarte bine, Google va intelege site-ul mult mai mult.

Meta Tags

seo meta taguri

Pentru optimizarea onpage sunt cele mai importante. Ele sunt acele locuri cheie in care se mapeaza cuvintele importante. Mapand aceste cuvinte corect in site, site-ul va avea un potential foarte mare de ranking pe cuvintele cheie cele mai cautate.

Care sunt cele mai importante meta taguri?

  1. Titluri
  2. descrieri
  3. H1
  4. H2

Ce avem in vedere cand optimizam meta tagurile?

  1. CTR boost
  2. Targetam Head Terms + Long Tail
  3. Folosim limbajul natural sau fraze (Exemplu gresit: Laptop – laptopuri, laptopuri online, vezi pret la notebook, cumpara laptop)
  4. Targetam sinonime
  5. Call to action

Schema.org markup

schema org json

Sursa: Moz

Pe langa faptul ca ajuta la CTR (apar stelutele in ranking) ajuta motorul de cautare foarte mult la intelegerea contextului paginilor.

Ce face schema.org? Este un limbaj facut pentru motoarele de cautare, care traduce pe intelesul lor tot continutul din pagina. De exemplu o pagina a unui produs de pe un magazin online va fi mai greu inteleasa de Google daca nu are declarata ca este Product Page.

Avand in vedere ca intelege contextul foarte bine, este foarte util sa ii oferim si mai multe informatii despre continutul din pagina. In acest fel relevanta ei va creste si mai mult.

E -A – T (Expertise, Authoritativeness, Trustworthiness)

E A T Expertise, Authoritativeness, Trustworthiness)

  • About page cu informatii actualizate si corecte
  • Pagina de contact la vedere si usor de gasit
  • Referinte si linkuri externe spre surse de incredere
  • Politica de confidentialitate
  • Termeni si conditii
  • Politica de retur
  • GDPR
  • Date de contact actualizate
  • Datele firmei prezente la vedere
  • Service

Toate aceste tipuri de pagini ajuta motorul de cautare sa inteleaga ca in spatele website-ului este un business legitim. Inca vedem website-uri ca nu au aceste pagini. Ele contribuie la EAT.

Alte lucuri de optimizat:

  • Content: relevant si suficient
  • Reputatie online (numarul si calitatea review-urilor din Maps, Facebook sau alte platforme)
  • Continut suplimentar sa ajute la experienta userilor
  • Website-ul este updatat in permanenta

Foarte importanti sunt si autorii care scriu pe acel site. Cu cat sunt mai de incredere, cu atat exista sanse mai mari ca acel website sa fie pozitionat ca expert in nisa lui. Toate acestea optimizate ajuta la calitatea paginii web, implicit a rankingului.

Brand Mentions & Reputation

Brand Mentions Reputation

Desi am lasat asta la final, este una din cele mai importante. Google a declarat ca foloseste aceste semnale in Ranking. Noua ni se par cele mai importante. Cu cat un brand este mai cautat, inseamna ca face ceva foarte bine si userii vor sa interactioneze cu el.

Este normal si natural din partea lui Google sa pozitioneze site-ul mult mai bine, fata de un alt competitor care nu are aceste semnale.

Aici deja nu mai este vorba doar de SEO. Este vorba de toate campaniile de marketing care se fac si de intreaga interactiune cu brandul din partea clientilor. Cu cat au o experienta mai buna cu tot ce inseamna procesul de cumparare cu atat au sanse sa revina si sa recomande brandul.

100% nu veti putea multumi toti clientii si e normal sa apara si pareri negative. Conteaza numarul lor relativ la toate parerile.

Dupa cum iti gestionezi business-ul in offline atunci vei avea rezultate bune sau nu in online.

Concluzii

SEO se schimba foarte mult de la zi la zi. Evolueaza. Focusul trebuie sa fie pe experienta clientilor, pe interactiunea cu brandul, pe brand, pe calitatea serviciilor si a produselor. Toate strategiile de marketing trebuie sa ajute brandul sa creasca si sa sustina toate eforturile de marketing.

Din punctul nostru de vedere nu este de ajuns sa faci doar SEO, sau doar PPC sau doar Social Media. Clientii tai sunt pe toate aceste canale, posibil in acelasi timp. Prezenta ta ca business trebuie sa fie pe toate platformele.

SEO ramane in continuare un canal de trafic foarte important. Rezultatele pe termen lung aduse din SEO sunt fantastice, ROI-ul pe SEO este fantastic. Desi SEO este indicat pentru orice business, nu toti business ownerii au bugetul necesar sa sustina eforturile campaniilor de SEO. In acelasi timp nu toti au rabdare sa culeaga roadele.

Spor la vanzari! 🙂