[Studiu de Caz SEO] 142.88% Crestere A Traficului Organic

Vrei sa iti triplezi business-ul in urmatorul an? Cu siguranta iti doresti o crestere de peste 140% a traficului organic pentru magazinul tau online.

Ai nevoie de trafic pe site, pentru ca mai multi vizitatori inseamna mai multe tranzactii si mai multe venituri.

In studiul de caz de astazi iti vom arata cum aproape am triplat traficul organic pentru un magazin online dintr-o nisa foarte competitiva, cu jucatori importanti si foarte cunoscuti in piata. Iti vom oferi informatii si o parte din strategiile pe care le-am folosit.In general o crestere intre 10-30% YOY (year over year) este naturala si poate fi atinsa relativ usor prin SEO. Cresterile de peste 50% se ating mai greu, fiind nevoie de mai mult efort depus. Dublarea traficului poate parea de neatins in anumite cazuri, dar este foarte posibila cu ajutorul unei strategii foarte bine definite.

SEO ramane in continuare unul din cele mai bune canale de trafic, pentru ca utilizatorii au incredere foarte mare in Google. In Romania, Google are o cota de piata de peste 97% conform StatCounter.com. Pentru search, informatii si cumparaturi online, romanii folosesc Google.

Primul pas pentru ca afacerea ta sa fie foarte vizibila in Google este sa incepi campanii de search prin SEO sau prin Google Adwords.

StatCounter-search_engine-RO-monthly-201703-201803

Provocari SEO ale clientului

Din motive evidente nu vom spune nisa in care am lucrat si nici numele clientului. Desi erau pe piata de peste 12 ani, incepand cu 2014 au inceput sa piarda cota de piata din diverse motive. Site-ul invechit si neoptimizat, competitori mai multi si din ce in ce mai agresivi, schimbari in algoritmii Google si altele.

Neavand magazine fizice, clientul se bazeaza exclusiv pe online pentru a genera vanzari si venituri. Canalul principal de trafic era google / organic, deci problemele pe care le avea erau destul de mari. In imaginea de mai jos se poate observa panta de scadere a traficului. Odata cu scaderea traficului, usor usor au inceput sa scada si veniturile, punand in dificultate business-ul. Neavand mai multi clienti noi (new business), magazinul online se baza foarte mult pe clienti vechi, recurenti.

scadere trafic organic

Obiectivele campaniei SEO

La fiecare noua campanie SEO avem nevoie de stabilirea unor obiective. Obiectivele campaniei SEO trebuie sa fie in stransa legatura cu viziunea si obiectivele pe care business-ul le are pe termen scurt si lung. Am setat la inceputul campaniei urmatoarele:

 

  1. Cresterea vizibilitatii in Google Search
  2. Recuperarea traficului organic
  3. Obtinerea pozitiilor de top in Google
  4. Recuperarea veniturilor
  5. Depasirea competitorilor

 

Au fost obiective foarte indraznete, avand in vedere situatia actuala.

Strategia SEO

Dupa stabilirea obiectivelor campaniei SEO, putem crea si implementa strategia SEO. O abordare strategica a provocarilor va da intotdeauna roade, pentru ca stii unde te afli, stii ce probleme intampini si poti prioritiza activitatile SEO. Intotdeauna rezolvam problemele majore, care au cel mai mare impact asupra site-ului.

SEO este o disciplina complexa, in care sunt foarte multe elemente care trebuie imbunatatite. Toate aceste elemente odata optimizate, incep sa aduca rezultate, iar cresterea in timp este exponentiala. Acest lucru s-a intamplat si in cazul nostru.

Cum dezvoltam strategia SEO?

Primul pas este sa analizam site-ul din toate punctele de vedere. Apoi analizam competitorii pentru a avea o privire de ansamblu asupra nisei si a dificultatii ei. Dupa ce avem toate aceste informatii, putem crea planul de actiuni si urmatorii pasi.

 

  1. Google Analytics: Analizam traficul organic, facem comparatii de la an la an si identificam pattern-uri. Comparam datele in care au fost schimbari majore de algoritmi, pentru a identifica posibile penalizari.
  2. Google Search Console: analizam datele din Search Console, pentru a vedea impresii, click-uri, CTR-uri, landing pages la nivel de cuvinte cheie si analizam toate elementele tehnice din platforma.
  3. Audit SEO tehnic: Facem crawling pe site pentru a indentifica probleme tehnice care impiedica site-ul sa se pozitioneze in Google Search.
  4. Analizam site-ul din punct de vedere al continutului, cuvinte cheie targetate, structura de categorii/URL-uri, linkuri interne.
  5. Analizam competitia pentru a vedea cum ne pozitionam fata de ea. Identificam punctele lor forte dar si pe cele slabe. Le analizam campaniile anterioare si profilele de linkuri, pentru a avea un benchmark.
  6. Analizam nisa pentru a indentifica potentialul ei si pentru a vedea cota de piata pe care o putem atinge prin search.
  7. Facem keyword research pentru a descoperi toate cuvintele cheie relevante pentru business. Aceste cuvinte sunt cautate de potentialii clienti si reprezinta interesul lor pentru produsele si serviciile oferite.
  8. Analizam toate paginile cu potential de trafic.
  9. In functie de strategia de cuvinte cheie, potential si competitie dezvoltam strategia de link building.
  10. Avand toate aceste informatii globale putem incepe implementarea.

Implementarea strategiei SEO

Strategia odata definita si pusa la punct trebuie implementata dupa un plan bine definit. In principal daca nu sunt probleme grave tehnice sau de indexare noi procedam in felul urmator:

 

  1. Setam si optimizam conturile Google Analytics si Google Search Console pentru a masura rezultatele
  2. Dezvoltam strategia de cuvinte cheie
  3. Imbunatatim structura site-ului / arhitectura informatiei in functie de cuvintele cheie principale
  4. Implementam toate cuvintele in site in elementele SEO principale:
    1. Meta titluri
    2. Meta descrieri
    3. H1-H2
    4. URL-uri
    5. Continut
    6. Linkuri interne
  5. Optimizam elementele SEO tehnice:
    1. Mobile SEO
    2. Canonicalizari
    3. Paginatie
    4. Sitemaps
    5. Robots.txt si meta robots
    6. Schema.org / Microdate
    7. Integrari Social Media: Facebok OGP
    8. URL-uri
    9. Erori de crawling: 4xx, 5xx, 3xx
    10. HTTPS vs HTTP
    11. Continut duplicat
    12. Spam onsite/offsite
    13. Probleme de usability
  6. Start proces Link building
    1. Avem informatii despre campaniile de link building anterioare ale competitorilor
    2. Stim toate cuvintele si paginile pe care vrem sa le pozitionam in search
    3. Descoperim surse noi de linkuri pe care le obtinem
    4. Ne folosim de listari locale sau alte tipuri de listari pentru linkuri
    5. Masuram periodic si readaptam strategia in functie de rezultatele obtinute

Masurarea rezultatelor SEO

In acest caz am inceput implementarile SEO onpage la finalul lunii Octombrie 2016, iar campania de link building la finalul lunii Noiembrie. Primele rezultate importante au inceput sa se vada dupa doar 2 luni, in Ianuarie 2017. In graficul de mai jos se vad cresterile lunare ale traficului organic.

trafic organic total

 

Comparatii de trafic: SEO vs Non SEO

Perioada comparata este 1 Jan 2017 – 31 Mar 2017 cu perioada corespondenta a anului anterior. Per total este o crestere de 142.88% a numarului de useri pe site, 144.03% a procentului de utilizatori noi pe site si 135.84% a numarului total de sesiuni.

Din Nov 2016 pana in vara anului 2017 s-a lucrat intensiv la site si am desfasurat campanii de link building agresive. In tot acest timp site-ul a fost imbunatatit onpage si offpage, s-a lucrat foarte mult la variante de mobil, usability, design si la procesul de checkout.

In perioada urmatoare am facut multe optimizari de finete. Am reoptimizat meta tagurile pentru a creste CTR-urile din Search. Imbunatatind ratele de click am crescut si pozitia medie pe site. Am adaugat noi cuvinte cheie in paginile de categorii pentru a optimiza si mai mult continutul. Am creat noi linkuri in surse relevante.

 

trafic organic total 2017 vs 2016

 

Dupa cum se vede din imaginea de mai sus, dupa imbunatatirea site-ului a scazut bounce rate-ul, dar au scazut si timpul petrecut pe site si numarul total de pagini vizualizate. Asta se datoreaza faptului ca am optimizat mult navigatia si meniul de categorii, dar si faptului ca au venit foarte multi utilizatori noi pe site la prima interactiune cu brandul.

Utilizatorii ajung acum mai repede in pagina de produs.

Rata de conversie a crescut cu 21.06% iar numarul total de finalizari ale comenzii cu 185.52%.

Traficul de pe dispozitive Mobile & Tablete

trafic organic total 2017 vs 2016 mobile

 

Cresterile pe mobil sunt foare mari, 240.13% a numarului de useri, 242.37% useri noi si 228.37% sesiuni. Per total aceasta nisa are 71% din totalul de cautari de pe mobil. Rata de conversie a scazut putin, dar se datoreaza numarului total de useri noi. Pe cand totalul de tranzactii a crescut cu 217.05%. 

mobile searches

Desi trendul YOY (yea over year) este cu 10% mai mic fata de anul trecut, site-ul este pozitionat foarte bine in search si atrage mult trafic organic.

Scorul de vizibilitate pe desktop este de 66% iar pe mobil de 67%. Asta inseamna ca din totalul de 1290 de cuvinte pe care le monitorizam 66% / 67% sunt afisate in top 10.

O alta comparatie foarte interesanta pe trenduri este Desktop vs Mobile. Am luat informatiile din Google Search Console (varianta noua). Se observa din graficele de mai jos ca site-ul fiind optimizat foarte bine pe mobil, are pozitia medie pe toate cuvintele mai buna decat pe desktop.

CTR-urile sunt destul de apropiate, desi pe mobil pentru a ajunge la rezultate organice este nevoie de scroll. Asta inseamna ca listingurile de pe mobil sunt facute foarte bine si userii dau click.

mobile searches vs desktop searches

 

Trafic comparat 2018 vs 2017

Desi in ianuarie 2017 traficul a inceput sa creasca cu aproximativ 30% fata de 2016, in 2018 numarul total de useri a crescut cu 227.93% fata de 2017, numarul de useri noi cu 224.18%, iar numarul total de sesiuni cu 222.55%. Rata de conversie a scazut pentru ca sunt foarte multi useri noi care interactioneaza pentru prima data cu brandul, dar in acelasi timp a crescut cu 49.62% numarul de conversii facute pe site.

trafic organic 2018 vs 2017

 

Trafic organic pe Mobile: 2018 vs 2017

Pe mobile cifrele sunt si mai interesante. Cresterea este de peste 4 ori, cu 305.44% al numarului total de useri, 303.30% crestere a numarului de useri noi si 303.68% numarul total de sesiuni.

Cresterea se datoreaza faptului ca site-ul este foarte bine optimizat pe mobil, dar si faptului ca peste 70% din trafic din aceasta nisa vine de pe mobil. Intr-o imagine de mai sus am aratat comparatia desktop vs mobil ca si trafic din Search Console.

 

trafic organic mobile 2018 vs 2017

Cresterile de trafic se datoreaza cuvintelor cheie pe care utilizatorii le cauta in Google. Cand numarul de cuvinte cheie indexate creste atunci creste si traficul. Mai jos sunt cateva statistici din ahrefs.com. Se observa din Ian 2017 ca traficul estimat de ei creste si numarul total de cuvinte indexate aproape s-a triplat.

ahrefs stats

 

Testimonial client

Daniel este singurul specialist SEO care a adus rezultate reale. Echipa noastra a fuzionat perfect cu experienta sa in optimizare pentru motoarele de cautare, rezultatele incepand sa apara chiar din prima saptamana. In prezent efortul depus pentru imbunatatirea performantelor SEO se traduce in 2018 printr-o crestere de 150% a traficului, cu efect direct si important asupra vanzarilor efective.