SEO Business Ecommerce Marketing Marketing Online

Content Marketing: Strategii & Avantaje Pentru Afaceri Online

Content Marketing

Image

Construieste-ti Strategia de Content Marketing in Functie de Nevoile Consumatorilor

Dupa cum bine stii, marketingul traditional a devenit din ce in ce mai putin eficient, iar odata cu aparitia constanta a noilor canale de marketing, iti va veni din ce in ce mai greu sa te hotarasti in privinta celei mai bune cai prin care sa te faci remarcat. Construirea unei strategii de content marketing bazata pe nevoile publicului tau poate fi cheia spre succes.

Asadar, in loc sa te pierzi printre lungi descrieri ale produselelor sau serviciilor tale, ofera continut cu adevarat relevant si util pentru potentialii clienti si ajuta-i sa obtina toate informatiile de care au nevoie.

Despre ce este vorba in acest articol?
• Ce este si cum functioneaza Content Marketingul
• Care sunt avantajele Content Marketingului
• Tipuri si exemple de Content Marketing
• Cum sa-ti construiesti strategia de Content Marketing
• SEO si Content Marketingul

Ce Reprezinta Marketingul de Continut?

Este o forma artistica a marketingului menita sa creeze, sa publice si sa distribuie continut de calitate pentru un public tinta prezent in mediul online. Cu alte cuvinte, content marketingul este o strategie de marketing folosita adesea de companii pentru a atrage clienti potentiali si pentru a creste atat vanzarile, cat si gradul de costientizare si credibilitate a marcii.

Pentru a ajuta companiile sa consolideze loialitatea consumatorilor fata de brand, continutul trebuie sa ofere informatii valoroase, de interes pentru acestia, iar primul pas extrem de important este sa identifici in mod corect nevoile publicului tau.

Apoi, ramane sa te decizi sub ce forme vei prezenta informatiile intr-un mod cat mai atractiv si usor de inteles: stiri, video, whitepapers, infografice, carti electronice, buletine informative prin e-mail, articole cu intrebari si raspunsuri, etc.

☝ De retinut: Marketingul de continut necesita livrarea continua, in mod regulat, a unor cantitati mari de continut, dupa o strategie de marketing bine gandita, asa ca… fii creativ!

creative words EYRUWS5AU9

 

Cum Functioneaza Content Marketingul?

Inainte de a trece la informatii mai tehnice, trebuie mentionat faptul ca marketingul de continut arata ca iti pasa cu adevarat de clientii tai, iar astazi, intr-o lume tot mai zgomotoasa, mai mult decat oricand, oamenii vor sa simta acest lucru, atentia fiind resursa cea mai valoroasa.

Una dintre cele mai mari probleme la noi in Romania, pe zona de content, este ca marea majoritate a companiilor scriu si publica continut doar pentru ca Google spune sa publici ,,continut de calitate”. Din toate auditurile de content marketing pe care le facem noi in agentie, am observat mult prea mult continut scris efectiv degeaba.

Nu are relevanta, nu aduce trafic, nu aduce vanzari si contribuie doar la aglomerarea indexului Google, fara un plus valoare pentru clienti.

Urmand pasii de mai jos cu atentie, vei intelege in ce consta marketingul de continut.

1. Identifica-ti audienta: Pentru a crea continutul potrivit nevoilor clientilor tai, trebuie sa cunosti foarte bine preferintele, necesitatile si prioritatile lor. Poti crea profiluri ale audientei si potentialilor tai clienti inainte de a incepe sa scrii continutul.

influencer 6077246 960 720

 

2. Determina formatul potrivit: Alegerea formatului potrivit pentru a prezenta continutul creat se face in functie de ceea ce doresti sa transmiti si de ceea ce te va ajuta cel mai bine in acest sens, oferind un plus de valoare.

3. Alege un copywriter bun pentru a scrie continutul: Mai intai de toate, calitatea va fi cea care face diferenta. Un continut scris corect, ingrijit si pe intelesul tuturor te va ajuta sa capeti increderea de care ai nevoie. Asigura-te ca textul este lipsit de orice greseala de scriere sau gramaticala inainte de a-l publica. Poti apela la un corector profesionist in acest sens.

ecommerce 3599696 960 720

Pentru mai multe detalii despre cum te poate ajuta copywritingul sa ai succes, acceseaza articolul urmator: Ce Este Copywriting-ul Si Cum Iti Ajuta Business-ul Tau Online? – Moloso.

4. Stabileste cum vei distribui continutul: Inainte de a hotari unde vei posta continutul, pune-ti intrebarea: Unde va fi publicul meu? sau Unde navigheaza audienta mea cel mai mult?. Astfel, iti va fi mult mai usor sa postezi continutul acolo unde ai cel mai mult trafic: pe site, retele de socializare, e-mail, etc.

5. Alege un program durabil: Odata ce ajungi sa-ti cunosti cititorii, creeaza un plan pe un termen scurt, intre 3 si 6 luni pentru un numar cat mai realist de elemente de continut pe care le poti crea tinand cont de bugetul si resursele tale. Urmareste cat timp iti ia sa creezi acest continut si introdu-l in programul tau.

9386498202aa4254f04233457ffe4fd3 m

 

6. Urmeaza cele mai bune practici: Continutul scris trebuie sa fie, mai intai de toate, convingator si formulat clar. Incearca sa eviti folosirea unor jargoane sau termeni de specialitate mai rar intalniti. Include sfaturi practice si nu te pierde in abundenta detaliilor.

De Ce sa Faci Content Marketing?

Daca ti-ai pus intrebarea: De ce sa aleg content marketing?, stiind ca exista numeroase cai prin care sa te afisezi in mediul online, raspunsul este foarte simplu: Content Marketingul reprezinta o baza si o completare a strategiilor de marketing digital.

Indiferent de tipul de tactici de marketing pe care il utilizezi, marketingul de continut ar trebui sa faca parte din procesul tau, deoarece continutul de calitate face parte din toate formele de marketing:

– Daca alegi sa lucrezi cu social media, vei avea nevoie de un continut relevant, iar acelasi lucru se intampla si in cazul e-mail marketingului sau al blogurilor corporative.
SEO: Motoarele de cautare recompenseaza companiile care publica continut de calitate si consistent.
PR: Strategiile de PR de succes ar trebui sa abordeze problemele care ii intereseaza pe cititori, ci nu care privesc afacerea lor.
PPC: Pentru ca PPC sa functioneze este nevoie de un continut grozav in spatele lui.
Inbound marketing: Continutul este cheia pentru a genera trafic si clienti potentiali.

💡 Retine

☝ Marketingul este imposibil fara un continut pe masura!
☝ Intotdeauna vei avea nevoie de un continut calitativ!

Adu-ti aminte ca in zilele de astazi oamenii au puterea sa-si aleaga ce continut sa consume. Sunt invaluiti de o mare de informatii, drept urmare, trebuie sa le oferi oamenilor cele mai bune optiuni pentru a-i determina sa-ti aleaga marca, in detrimentul competitorilor tai.

Avantajele Content Marketingului

Printre cele mai importante avantaje ale marketingului de continut se deosebesc:

✦ Atragerea vizitatorilor si cresterea traficului pe site
Intr-o lume dominata de o cantitate uriasa de informatii disponibile online, desi poate parea o mare provocare, content marketingul va ajuta utilizatorii sa-ti gaseasca compania si te va face cunoscut. Totodata, vei fi mult mai usor de gasit de catre motoarele de cautare Google. Continutul relevant atrage atentia in campaniile de social media sau de e-mail marketing, facand ca mai multi utilizatori sa-ti acceseze site-ul.

attract the right people to your nonprofitSursa: https://nonprofitiq.com/how-to-attract-the-right-people-support-to-achieve-your-nonprofits-goals/ 

 

✦ Vizibilitate mai mare in motoarele de cautare
Fiecare postare noua pe care o adaugi pe blog este o alta pagina pe care Google o va indexa. Mai multe pagini nu se coreleaza intotdeauna cu mai mult trafic de cautare, dar daca ai mai multe pagini de calitate indexate, iti poate oferi mai multe oportunitati de a te pozitiona pentru mai multe interogari de cautare.

✦ Crearea valorii pentru publicul tau
Continutul pe care il creezi si il oferi clientilor tai, pe langa faptul ca trebuie sa fie util, trebuie sa ofere si un mesaj necesar, de care oamenii au nevoie la acel moment. Astfel, vei putea castiga autoritate cu privire la acel subiect, generand valoare atat pentru tine, cat si pentru publicul tau tinta.

Conecteza-te cu publicul tau prin mai multe forme de invatare!

Clientii tai potentiali au toti nevoi unice si nu exista un format universal care sa se potriveasca fiecarei nevoi simultan. Unii oameni invata vizual, in timp ce altii prefera sa citeasca. Asadar, ofera intr-un mod flexibil formate care raspund diferitelor nevoi ale clientilor.

✦ Autoritate de domeniu superioara
Scrierea de continut de calitate superioara si in mod constant va creste autoritatea, relevanta si increderea in brandul tau. Daca acel continut castiga mai multe linkuri de intrare din surse externe, autoritatea de domeniu a site-ului va creste si mai mult, iar acest lucru este corelat cu un ranking mai mare. Drept urmare, cu cat produci mai mult continut de calitate, cu atat vei obtine mai multa vizibilitate organica.

✦ Angajarea publicului
Atunci cand le oferi oamenilor un continut distinctiv si pertinent, ei il vor considera ca fiind valoros si util si il vor distribui prietenilor sai. Intervine, astfel, tehnica bulgarelui de zapada, bine cunoscuta in cercetarile de marketing, in care incepi cu o populatie de indivizi cunoscuti (clientii), care vor contribui la extinderea esantionului prin solicitarea apropiatilor / cunoscutilor lor sa faca parte din esantion, respectiv prin distribuirea informatiilor primite.

In plus, oamenii pot interactiona cu continutul tau in diferite moduri: pot lasa comentarii sau reactii la acesta.

snowball

Fa din acel bulgare de zapada un urias care sa-ti doboare competitorii!

✦ Generarea unei perceptii pozitive asupra marcii
Atat timp cat livrezi continut util si de calitate, oamenii isi vor forma o perceptie buna asupra imaginii companiei tale si automat vor dori sa ia contact cu aceasta, deoarece, in general, tind sa faca afaceri cu marci pe care le cunosc deja, in detrimentul companiilor mai putin cunoscute.

✦ Educarea pietei cu privire la produsele si serviciile tale
O mare parte din oameni nu sunt constienti de faptul ca au o problema care poate fi rezolvata cu produsul sau serviciul tau. Marketingul de continut poate informa si invata publicul ca solutia se afla in mainile tale si ii poate arata cum sa o acceseze si cum functioneaza.

✦ Conducerea vanzarilor la urmatorul nivel
Vanzarile reprezinta scopul principal, chiar si atunci cand exista un al obiectiv secundar important. Content marketingul poate fi prezent in toate etapele procesului de cumparare, conducand publicul pana la decizia finala.

Atunci cand adopti marketingul de continut, obtii o acoperire mult mai mare si ajungi treptat la cat mai multi consumatori, tintindu-i intr-un mod eficient.

Asadar, iti poti invata publicul de ce are nevoie de produsele sau serviciile tale si in acest mod, vei vinde mai usor si la scara mai mare.

✦ Generarea mai multor clienti potentiali
Cel mai important obiectiv al unui site sau blog este generarea de leaduri. Acesta face parte din strategia care va conduce la vanzare, odata ce fiecare client potential devine un client. Un client potential este un vizitator al blogului tau sau al unui alt canal de continut care se converteste intr-un formular, lasand cateva informatii despre el.

Chiar daca site-ul tau are deja vizitatori, atunci cand investesti in content marketing, ii poti converti in lead, stimulandu-i sa lase informatii utile, iar cu cat atragi mai multi clienti potentiali, cu atat cresc sansele de a vinde.

✦ Reducerea costului de achizitie a clientilor
Costul de achizitie al clientilor este o masuratoare care indica costul investit in domeniile de marketing si vanzari pentru a achizitiona fiecare client nou. Astfel, marketingul de continut poate avea un cost de achizitie mai mic, deoarece o singura parte dintr-un continut poate ajunge la un numar mare de oameni.

Mai mult decat atat, majoritatea continutului produs este evergreen, ceea ce inseamna ca va genera rezultate pentru o lunga perioada de timp.

Asadar, dincolo de reducerea costului de achizitie, continutul aduce mai multa valoare afacerii tale, contribuind la ajutorul clientilor fara a fi nevoie de eforturile echipei tale de vanzari si facandu-l liber sa se concentreze pe o abordare mai personalizata si asertiva.

✦ Cresterea valorii de viata a clientului
Valoarea pe viata este valoarea totala cheltuita de clienti pentru afacerea ta. Cu cat cumpara mai mult sau cu cat raman mai mult in calitate de clienti, cu atat valoarea lor pe viata va fi mai mare. Astfel, daca oferi clientilor tai continut relevant si utilizabil, ii vei pastra mai mult timp in baza ta.

Acestia, la randul lor, se vor simti importanti atunci cand vor percepe faptul ca marca ta continua sa se gandeasca la cum sa-i ajute sa-si rezolve problemele, chiar si dupa un timp indelungat.

Tipuri si Exemple de Content Marketing

 

Social Media Content Marketing
Cu peste 3,6 miliarde de utilizatori de retele sociale la nivel mondial este usor de inteles de ce atat de multe companii investesc in marketing pe retelele sociale. Exista o serie de platforme (Facebook, Instagram, LinkedIn, etc.) cu care poti lucra si mai multe moduri prin care poti crea si partaja continut (fotografii, video, live, povesti, etc.). Ramane doar sa stabilesti cel mai potrivit mod pentru clientii tai.

Un exemplu in acest sens il ofera pagina de Facebook Moloso, unde poti identifica postari care fac referire la diverse evenimente importante la care a luat parte agentia, se prezinta informatii utile din domeniul in care activeaza, anunturi de interes pentru cititori, precum si postari legate de noi articole aparute pe blog.

Screenshot

 

Marketing de Continut Infografic
Infograficele afiseaza continut, informatii si date intr-un format grafic usor de inteles. Cu o combinatie de formulare simpla, declaratii scurte si imagini clare, infograficele sunt o modalitate excelenta de a comunica eficient continutul. Acest tip functioneaza bine atunci cand incerci sa distilezi un subiect foarte complex pentru a-l face pe intelesul tuturor.

Un exemplu concret de infografic se poate observa in imaginea de mai jos, in care este prezentat ciclul de viata al retelelor sociale intr-un mod cat mai concis, creativ si atractiv pentru cititori.

 

socialmedialifecycle v3 12002

Sursa: https://infographiclist.com/social-media-life-cycle-infographic-socialmedia-lifecycle/

 

Marketing de Continut pe Blog
Blogurile reprezinta un tip puternic de inbound marketing, care permit multa creativitate in ceea ce priveste scopul si subiectul lor. Cu ajutorul unui blog poti promova alte continuturi interne sau externe si articole de blog prin linkuri, poti incorpora informatii esentiale sau auxiliare despre produse, etc.

Mai jos poti observa un exemplu de marketing de continut pe blog, in care publicul este informat cu privire la un subiect din aria sa de interes si anume: Inteligenta Artificiala in Marketingul Online.

Screenshot 3

 

Carti Electronice

Acestea sunt o alternativa la producerea de continut pe internet. Sunt texte lungi ce reprezinta mai mult decat niste postari pe blog. Pentru a descarca o carte electronica, clientii trebuie sa furnizeze companiei cateva informatii despre ei: o adresa de e-mail si un nume, informatii cu ajutorul carora compania le poate oferi clientilor mai mult continut relevant pentru ei.

Unul dintre motivele pentru care ar trebui sa investesti in cartile electronice este legat de faptul ca acele carti scrise pe subiecte populare pot starni un mare interes pentru produsele sau serviciile companiei.

Un exemplu de carte electronica este reprezentat de Cum sa utilizezi continutul pentru a excela la Social Selling de catre Digital Marketing Institute.

Digital Marketing Institute foloseste o nuanta de albastru drept culoare principala a acestei carti electronice, care se potriveste cu logo-ul sau – un exemplu clasic de branding vizual. Fundalul galben face albastrul sa iasa si mai mult in evidenta si e menit sa atraga atentia cititorilor prin contrast si culori vii.

401257151482a96e188a60593863dbde

Sursa: https://www.pinterest.co.uk/pin/797207571511517794/

 

Podcast Content Marketing

Podcasturile permit multa inventivitate, deoarece pot fi legate despre orice subiect se doreste a fi dezbatut. Pentru a avea succes, iti poti lasa publicul sa decida subiectele pe care sa le discuti in podcasturi si astfel vei fi sigur ca acestea vor capta interesul audientei tale si de ce nu, vor atrage si mai multi clienti potentiali. Realizeaza un sondaj de opinie pe retelele de socializare si afla care sunt interesele clientilor tai.

Studii de Caz

Studiile de caz sunt eficiente pentru potentialii clienti care doresc sa afle mai multe despre afacerea ta de la clientii insisi. Prin intermediul studiilor de caz, cumparatorii vad calatoria unui client de la inceput pana la sfarsit si vad cazuri de utilizare similare in viata reala.

Cu ajutorul studiilor de caz, compania arata cum expertiza sa a fost deja folosita pentru a ajuta alte afaceri si, in schimb, castiga o oportunitate excelenta de a se asigura ca potentialii clienti inteleg ce face si cum o face.

Exemple de astfel de studii de caz se pot intalni pe blogul Moloso, unde sunt prezentate in detaliu strategiile pe care le-a urmat compania pentru a ajunge la cele mai bune rezultate. In cazul de mai jos, vegis.ro s-a bucurat de rezultate care au depasit cu mult asteptarile setate initial.

In studiul de caz despre vegis.ro a fost prezentata evolutia contului pe o perioada de un an, intr-un mod cat mai complex si cu ajutorul cifrelor din Google Analytics, Google Search Console si alte tool-uri auxiliare.

Vegis

 

Un alt exemplu de studiu de caz prezentat de colegul meu, Daniel, este cel realizat pe shopu.ro, un magazin online cu o gama mare de produse accesibile, ce activeaza pe piata din Romania din 2009. Acest studiu a fost rodul a doi ani de investitie constanta in SEO cu scopul de a creste de 10x ori traficul organic, iar rezultatele au fost pe masura.

Video Content Marketing

Un numar foarte mare de consumatori prefera sa afle despre produsele sau serviciile unui brand din videoclipuri cu prezentari clare ale acestora. Marketingul prin video poate stimula, asadar, conversiile, poate sa imbunatateasca rentabilitatea investitiei si foarte important, te poate ajuta sa construiesti sau sa consolidezi relatii cu membrii publicului. Poti partaja continutul video pe retele de socializare, pagini de destinatie sau chiar si pe site-ul unui co-marketer.

Iata un exemplu de marketing de continut prin video, in care Daniel ne vorbeste despre cum sa faci link building intr-un mod smart, care sa iti aduca un ROI pozitiv.

Link Building-ul este fun, este creatie, este strategie, este viziune, este inteligenta…

Screenshot 5

 

Testimoniale si Reviews

A le oferi clientilor tai oportunitatea de a vorbi despre brandul tau este, de asemenea, o modalitate excelenta de a genera continut pentru marca ta, aceasta reprezentand o modalitate ieftina si sigura de a creste cantitatea de continut de pe site-ul tau.

Asadar, daca operezi pe o piata de nisa, testimonialele ofera un rezumat al motivului pentru care se diferentiaza si se face remarcata compania ta.

Un exemplu de astfel de testimonial este oferit de agentia de marketing Moloso, care le ofera oamenilor oportunitatea de a afla mai multe insight-uri ale companiei si de a prinde, astfel, incredere in brand.

Marketing de Continut cu Anunturi Platite

Anunturile platite te pot ajuta sa ajungi la un public larg si iti permit sa te pozitionezi in toate locurile in care doresti sa fii vazut. Acestea sunt deosebit de benefice atunci cand sunt asociate cu inbound marketing. Exista multe locuri in care poti partaja reclame platite, inclusiv pe retelele sociale, pagini de destinatie, bannere si continut sponsorizat.

Mai jos este redat un exemplu de anunturi platite in Google Search:

Screenshot4

 

Checklists (Liste de Verificare)

Listele de verificare ofera valoare clientilor potentiali, in special celor cu IMM-uri, deoarece arata o metoda pas cu pas pentru a rezolva o problema. Acestea pot fi formatate pentru a se potrivi paginilor tale de socializare.

Acest tip de marketing de continut poate fi utilizat pentru a te asigura ca utilizatorii urmeaza pasii potriviti pentru a-si atinge obiectivele. O lista de verificare este simpla, usor de alcatuit si poate sa genereze clienti potentiali in acelasi mod in care o face si o carte electronica.

Strategia de Content Marketing

O strategie de marketing de continut este un plan pentru a construi si atrage clienti potentiali prin publicarea, mentinerea si raspandirea unui continut in mod frecvent si consistent, menit sa educe, sa invete, sa inspire sau sa distreze oamenii, transformandu-i, in acelasi timp, in clienti ai companiei.

Altfel spus, construiesti relatii si rezolvi probleme!

Atunci cand creezi valoare si iti echipezi cititorii cu informatiile de care au nevoie pentru a-si rezolva problemele cu care se confrunta, continutul tau cu siguranta ca va avea succes. Daca nu, atunci toate scrierile fanteziste, titlurile si strategiile nu vor insemna nimic.

Daca iti poti face audienta constienta de problemele pe care le are si despre care nu stiu inca si mai mult decat atat, vii in ajutorul lor cu solutia perfecta, vei crea acei clienti pe viata.

Chiar daca sunt si altii cu solutii poate si mai bune, nu le va pasa, deoarece tu vei reprezenta intotdeauna o autoritate in mintea lor, datorita faptului ca tu esti cel care i-a ajutat primul.

De aceea, mai intai de toate, trebuie sa faci 3 lucruri importante:

Screenshot 1

Si pentru ca orice proces bine pus la punct are niste pasi de urmat, in cele ce urmeaza iti voi prezenta cum sa creezi un plan de content marketing.

1. Stabileste obiective SMART
Incepe strategia de content marketing prin stabilirea unor obiective SMART, specifice afacerii tale, care, la randul lor, vor completa obiectivele mai ample de marketing si ale companiei.

Cateva exemple de obiective SMART pot fi:
– educarea pietei,
– cresterea traficului,
– imbunatatirea brand awareness-ului,
– cresterea conversiilor,
– cresterea veniturilor,
– consolidarea loialitatii fata de marca,
– cresterea implicarii clientilor,
– reducerea costului de achizitie a clientilor.

2. Determina KPI-urile
Dupa ce ti-ai setat obiectivele, urmatorul pas este sa definesti indicatorii pentru a le putea urma. KPI-urile sunt valori pe care le folosesti pentru a monitoriza rezultatele atinse prin intermediul marketingului de continut.

Tinand cont de faptul ca indicatorii de performanta trebuie sa fie legati de obiective, iata cateva exemple:
🎯 Daca vrei sa cresti traficul, monitorizeaza traficul pe site.
🎯 Daca vrei sa generezi mai multi clienti potentiali, monitorizeaza rata de conversie pe site.
🎯 Daca vrei sa cresti gradul de cunoastere a marcii, monitorizeaza interactiunile cu social media precum: comentarii, distribuiri sau reactii.
🎯 Daca vrei sa educi si sa informezi pubicul, fii atent la numarul de noi abonamente la un newsletter, accesul in paginile de continut, etc.
🎯 Daca doresti sa cresti valoarea de viata a clientilor, urmareste cat timp raman acestia in calitate de clienti.

3. Alege si diversifica canalele de distributie a continutului
A fi prezent pe cat mai multe canale pentru a-ti promova continutul este o modalitate perfecta de a castiga teren in fata competitorilor tai.

Mai jos iti voi prezenta cele mai frecvent utilizate canale de distributie a continutului:

Social Media

Investind in retelele de socializare iti va aduce noi clienti pe care ii vei putea conduce catre blogul sau site-ul tau. In acest fel, ai posibilitatea de a ajunge la milioane de oameni. Te intrebi de ce este atat de popular acest mijloc de promovare in randul afacerilor? Poate pentru ca platformele de social media iti permit sa publici continut gratuit.

Daca vrei, insa, sa atingi un anumit target, poti plati pentru campanii de anunturi care iti vor permite o segmentare mai precisa.

social media 1006480 960 720

 

Emails

Marketingul prin e-mail ramane in picioare! Acest canal are cel mai mare ROI dintre cele mai frecvent utilizate canale intr-o strategie de content marketing, care iti permite sa utilizezi o segmentare precisa si care are un cost scazut si predictibilitate ridicata asupra publicului tinta atins.

Instant Messengers

WhatsApp, Facebook si Instagram Messengers au devenit principalele canale de comunicare, deschizand inca o cale pentru marketerii de continut.

Conturile corporative din aceste aplicatii s-au raspandit in intreaga lume si sunt din ce in ce mai folosite pentru a conecta marcile cu publicul lor.

4. Decide tipul de content
Pentru a stabili tipul de content pe care vrei sa il creezi, trebuie sa incepi prin a te gandi la publicul tau tinta si la personalitatea cumparatorului.

Un set bine stabilit de intrebari te va ajuta sa determini acest lucru:

Screenshot 2

 

5. Seteaza-ti un buget
Acum ca ai ales tipul de continut si canalele pe care sa il distribui, trebuie sa stabilesti un buget. Pune-ti intrebarile urmatoare si totul va merge ca pe roate:

❗❓ Este nevoie sa achizitionezi vreun software sau tehnologie pentru a crea continutul (spre ex. un software de design grafic precum Adobe Photoshop sau o camera pentru a face fotografii si videoclipuri de inalta calitate)?
❗❓ Trebuie sa angajezi agenti de marketing de continut sau designeri (artisti, scriitori, editori)?
❗❓ Trebuie sa platesti pentru spatiu publicitar?
❗❓ Ai nevoie de acces la instrumente sau resurse specifice pentru a-ti imbunatati sau masura tipul specific de continut?

Urmareste cu atentie modul in care raspunsurile la aceste intrebari iti influenteaza bugetul 💸, indiferent daca este o crestere sau o scadere a ceea ce ai estimat deja.

6. Creeaza si distribuie continutul
📆 Creeaza si distribuie continutul astfel incat publicul tau sa il poata consuma si sa realizeze conversii. Pentru a avea siguranta ca distribui continut clientilor tai si publicului tinta in mod constant si regulat, poti utiliza un calendar de retele sociale sau un calendar de continut editorial.

Acest lucru iti va ajuta echipa sa ramana la curent cu tot continutul creat si iti va permite sa il programezi din timp.

7. Analizeaza si masoara rezultatele
Cum afli daca faci o treaba buna pentru clientii tai si mai important, cum iti poti optimiza constant continutul? Prin analiza si masurare a rezultatelor 📈.

Ai grija ca obiectivele tale SMART sa fie atinse si monitorizeaza KPI-urile pentru a determina succesul strategiei tale de content marketing.

Te poti folosi de instrumente precum: Google Analytics, SharedCount sau Mention.

 

SEO si Content Marketingul

seo si content marketing

Presupunand ca stii deja cu ce se mananca SEO, atunci nu va fi dificil sa iti dai seama ca o buna parte din el nu poate exista fara Content Marketing.

Pentru a crea un continut bazat pe practicile SEO, trebuie sa urmezi cativa pasi extrem de importanti.

➢ Keyword Research
Mai intai de toate, trebuie sa identifici cuvintele cheie. Acestea reprezinta fundamentul efortului tau de SEO. Sunt acele cuvinte si expresii foarte importante, mai exact, termenii introdusi de utilizatori intr-un motor de cautare atunci cand doresc sa afle ceva: o comapnie, un produs / serviciu, etc.

Cu cat vei include mai multe cuvinte cheie potrivite, cu atat vei atrage mai mult trafic pe site. Tine cont de faptul ca cele mai bune cuvinte cheie sunt caracterizate de:

dewde

Asadar, asigura-te ca folosesti un limbaj simplu, pe care si publicul tau il foloseste pentru a-si descrie nevoile si interesele si cuvinte cheie care se potrivesc cu expertiza, produsele sau serviciile pe care le oferi.

➢ Continut de Calitate
SEO si marketingul de continut necesita consecventa. Un continut fresh, unic si creativ este indexat intr-un mod rapid si se claseaza mai sus decat un continut cu valoare redusa sau repetitiv.

Continutul este menit sa atraga clientii si sa rezolve probleme. Acesta trebuie scris in mod fluent, folosind cuvinte cheie importante, care tintesc vizitatorii. Este cel mai important factor prin care Google determina relevanta unei pagini si clasifica un continut.

Asadar, brainstormingul de idei creative si incorporarea unor cuvinte cheie esentiale reprezinta cheia pentru un continut recunoscut.

➢ User Experience
SEO nu face referire doar la bloguri, articole, linkbackuri sau keywords, ci si la optimizarea robots.txt, imbunatatirea metadatelor, optimizarea denumirilor de produse, utilizarea adecvata a etichetelor, etc.

Optimizarea tehnica face ca o pagina web sa fie atragatoare pentru motorul de cautare si te asigura ca nu contine linkuri spam sau erori. Optimizarea adreselor URL determina motorul de cautare sa gaseasca subpaginile relevante si sa clasifice diferite parti ale site-ului, iar acest lucru este vital pentru succesul oricarei campanii SEO.

Un alt element esential ce avantajeaza UX-ul este reprezentat de modul in care iti structurezi site-ul. Daca vrei sa afli mai multe detalii despre acest subiect, poti accesa articolul: Structura SEO Pentru Un Site E-commerce: Cum Se Contruieste Si De Ce Este Importanta – Moloso.

Un title tag bun asigura o experienta excelenta pentru utilizator, deoarece vizitatorul poate recunoaste informatiile din pagina inainte de a da click pe ea. Subtitlurile, la randul lor, au o importanta deosebita in diferentierea paragrafelor si pentru o buna organizare a textului in pagina.

UX design

 

➢ Trafic
Link building-ul reprezinta un alt factor major al optimizarii SEO. Conectarea legaturilor tale cu site-uri cu o autoritate mare (cum ar fi .edu sau .org), creste in mod surprinzator traficul. Pe de alta parte, daca site-ul tau primeste backlinkuri din surse relevante, Google iti va vedea site-ul ca pe o autoritate.

Asa ca nu uita sa-ti faci noi prieteni cu care sa schimbi legaturi si sa cresteti impreuna! 😉

Prin urmare, SEO si Content Marketingul au nevoie unul de celalalt. Marketingul de continut are succes numai daca SEO este realizat adecvat. Impreuna, acestea iti pot aduce succesul la care visezi. Use them correctly!

Concluzii

Marketingul de continut este ieftin, sigur, disponibil pentru orice industrie si benefic in majoritatea domeniilor. Cu cat vei incepe sa investesti mai devreme in el, cu atat vei vedea rezultate din ce in ce mai bune si satisfacatoare. Fie ca iti doresti sa creasca traficul, o rata de conversie mai mare sau relatii mai bune cu clientii tai, toate acestea pot fi atinse printr-o strategie de content marketing potrivita pentru afacerea si clientii tai.

De ce sa alegi sa faci marketing de continut pentru businessul tau? Raspunsul este cat se poate de simplu.

Aceia care isi concentreaza energia si atentia spre a spune si de ce nu, a vinde povesti bune, indiferent de context sau de platforma folosita, vor avea de castigat pe termen lung: atentie, interes, dorinta, actiune…

Author

Iolanda Dinu

Online Marketing Specialist

01
01
Real-time Keyword Data

The waiting game is over. Launching an SEO campaign with Onum includes access , a real-time reporting.

02
02
ROI Obsessed Keywords

Never guess again is SEO is generating a net-positive return - your team and your investors will love.

03
03
Scalable Keyword Growth

Launching a startup with limited capital? No problem. Want to test our process before ramping up.

04
04
Total Keyword Growth Visibility

We provide a revolutionary level of transparency into our campaigns - from backlink acquisition.

image1 service1 1
content marketing

If You Can Dream It,
We Can Rank It

Our approach to SEO is uniquely built around what we know works…and what we know doesn’t work. With over 200 verified factors in play within Google’s search algorithm, most agencies will rely on old tactics that no longer work, or guess with new tactics that they hope will stick.
+
Active Clients
+
Projects Done
+
Team Advisors
Verifiable results

SEO is a Revolving Process,
We Nail It Every Time

01
Onsite Optimization

We help improve website content so visitors clearly understand how it relates to their search

02
Keyword Research

We select themed keywords based on
user-intent to solidify rankings based
on what users searches

03
Link Building

We help improve website content so visitors clearly understand how it relates to their search

01
Onsite Optimization

We help improve website content so visitors clearly understand how it relates to their search

02
Keyword Research

We select themed keywords based on user-intent to solidify rankings based on what users searches

03
Link Building

We help improve website content so visitors clearly understand how it relates to their search

75%

SEO & Marketing

43%

Keywords Results

66%

Google Analytics

15%

Off Page SEO

Author

Daniel Slavenie