Marketing Online Ecommerce SEO

Ce Este Copywriting-ul si Cum Iti Ajuta Business-ul Tau Online?

copywriting

Ne-am dat seama ca noua chiar ne place sa oferim informatii valoroase celor care calca pragul blogului Moloso. Am facut cateva structuri, am creat planuri de content si am pus osul la treaba. Pregateste-te ca in anul 2021 sa ai parte de multe articole bune, care sa iti ofere calitate, fara bla bla-uri.

Este o reala placere sa ne facem vizibila viziunea, obiectivele si motivatia care sta in spatele celor mai bune strategii de marketing. Si, desi profilul nostru se axeaza in pe servicii de promovare prin Google Adwords, Facebook Advertising si SEO, am zis ca nu ar strica sa intelegi care sunt actiunile de marketing complementare serviciilor noastre.

Astazi vei citi despre:

Ce este copywritingul?
Ce este content writing/creative writer?
Cum recunosti un copywriter care este bun?
Cum te ajuta un copywriter intr-un business?

Ce este copywritingul?

Copywritingul, asa cum sustine si DEX-ul, reprezinta arta de a scrie texte creative care sa vanda prin cuvinte potrivite. Un copywriter creeaza continut clar si convingator pentru consumatori, cu scopul de a ajuta actiunile din marketingul digital.

As vrea sa deschid o mica discutie, dupa ce parcurgi acest articol… in care sa scrii in comentarii care este ideea ta despre un copywriter? Cum crezi ca te ajuta pe tine in business? E un must-have pentru marketingul online in zilele in care traim?

Sa nu crezi ca am uitat de ce esti aici. Asadar, un copywriter scrie texte intr-un mod armonios pentru orice tipologie de business care activeaza online dar si offline. Textele exprima emotiile si determina consumatorii sa treaca la actiune. Absolut toate textele dintr-un blog, email-urile, landing page-urile (pagini de vanzare), postarile din social media, titlurile din Ads, sau dintr-un website sunt create si concepute de un copywriter. Fii atent la aceste atribute in momentul in care vrei sa lucrezi cu un copywriter, el este obligat (spunem noi) sa conduca cititorii spre achizitie.

Absolut toata comunicarea din marketing se face pe baza unui funnel care urmareste sa parcurga urmatoarele etape: Vizibilitate, Influentare, Vanzare si Loializare.

De aceea, nu oricine poate sa scrie pentru tine. Nici macar un scriitor. El da, este creativ, frazele lui au sens si te conving într-o forma sau alta, dar el nu urmareste etapele prezentate mai sus. Ai nevoie de un copywriter pentru ca business-ul tau sa mearga brici, si sa iti vezi relaxat de treburi.

Munca unui copywriter cuprinde sarcini diverse, de la sarcini mici, de optimizare a unor texte deja create, nu foarte complexe, pana la strategii de continut, campanii puternice, titluri si sloganuri care ajuta brandul sa ramana in mintea consumatorului pentru multa vreme. Cum e in cazul color sloganului “Just Do It” – cu siguranta nu e nevoie sa mentionam care este brandul care se bucura de recunoastere.

Ce este content writing/creative writer?

El este creatorul de continut. Copywritingul – jobul care se ocupa de cresterea notorietatii unui brand. Content writer-ul – persoana care se ocupa cu planificarea, scrierea si editarea de continut dintr-un site web – in scopuri de marketing. Si el se ocupa de scrierea de continut pentru bloguri, postari, scripturi pentru videoclipuri si podcast-uri. Menirea unui content writer nu este aceea de a spune multe prin cuvinte putine, cum este in cazul unui copywriter. El scrie texte relevante pe diverse subiecte de interes pentru publicul larg.

Un content writer planifica si creaza materiale scrise sau vizuale pentru a intari autoritatea unui brand. Prin aceste actiuni el determina audienta sa capete incredere in brand ca intr-un final sa revina.

Nu uita, poti avea un om care sa le faca pe amblele la fel de bine. Un copywriter poate sa faca si treaba unui content writer.

Cum recunosti un copywriter care este bun?

Poti sa il recunosti si din modul in care se prezinta. Cum alege sa puna in ordine cuvintele care-l definesc. Sau, si mai usor, arunca o privire peste munca depusa pana sa ajunga la tine. Continutul creat de un copywriter nu este o opera de arta care te face sa lacrimezi, este un continut simplu care vinde. Copywriting = Storytelling – spune o poveste care ofera informatii folositoare int-un mod usor de digerat, deloc agresiv. El surprinde informatii valoroase in baza unor caracteristici ale produselor/serviciilor pe care un business le merketeaza.

Un copywriter bun nu ia decizii dupa ureche. E ideal ca acesta sa fie informat, sa realizeze research, sa faca analiza pe continut, se ghideaza dupa rezultate, face teste in baza unor rapoarte oferite de echipa de la PPC, sau si le procura singur cu ajutorul unor tools.

Inca o idee: un copywriter bun este priceput la spus povesti, intelege tehnologia, cauta mereu noi canale de comunicare, hotarat sa aloce timp spre autoeducare.

Cum te ajuta un copywriter in business?

Stim cu totii, cel mai greu obiectiv nu este acela de a atinge succesul, ci de a mentine o constanta. De aceea, ai nevoie de oameni buni din diferite arii de activitate.

Un bun copywriter atrage atentia publicului relevant pentru ce vine business-ul tau.

Clintii tai, in momentul in care cauta o solutie, ajung la tine in site, sau pe orice platforma pe care activezi, si, daca informatia este una explicita, adaptata nevoilor si intereselor lui, fii sigur ca vor ajunge sa cumpere de la tine.

  • Un copywriter contribuie la procesul de branding;

Uneori este nevoie de o idee stralucita pentru a avea succes. Acum sa nu crezi ca asta-i reteta. O comunicare uniforma, integrata si bine structurata iti va pune brand-ul pe buzele audientei target.

In procesul de creare si implementare al strategiei de continut, copywriterul contribuie la conturarea unei imagini pozitive a brand-ului in mintea consumatorului si la crearea unor asocieri – cu anumite cuvinte, tonalitati, personaje, idei etc.

  • Ajuta prin storytelling in vanzarea pe canalele media;

Cu riscul de a ne repeta, un copywriter te ajuta sa vinzi. Fie ca e vorba de produse, servicii, cursuri online, crearea de evenimente, etc., munca depusa de un copywriter se va axa in mod exclusiv pe vanzare pe canalele media precum: Facebook, Instagram, TikTok, Linkedin, Twitter si altele.

  • Creste notorietatea business-ului;

Toate actiunile de mai sus contribuie la cresterea notorietatii brand-ului tau. Orice actiune care detine si un plan de continut axat pe nevoile audientei business-ului tau, va da roade. Vei culege intr-un an cati altii in 10.

Ca o concluzie a celor prezentate mai sus, investeste in copywriteri care inteleg perspectiva de ansamblu al oricarui business. Fii atent la: maniera in care scrie, cat de usor iti este sa intelegi ceea ce scrie, cat de armonios se foloseste de creativitatea sa, cum se foloseste de tool-uri si cum actioneaza in momentele cheie.

Ce ai nevoie tu de la el? De texte bune pentru site, continut pentru social media, blog, ebooks, pagini de vanzare, s.a.m.d. Mult succes!

Author

Daniel Ene

SEO Growth Hacker & Partner at Moloso Agency. In love with SEO since day 1. Daniel Ene se considera unul din norocosii care si-a gasit pasiunea inca de la inceputul carierei lui. De peste 9 ani s-a implicat in proiecte mari si mici, de la start-upuri pana la companii internationale. Este in permanenta in cautare de nou si de evolutie atat profesionala cat si personala. Zi de zi cauta, testeaza si implementeaza noi trucuri de SEO pentru a a-si ajuta clientii sa aiba success.