Ecommerce Google Adwords Marketing Online

Cum a Influentat COVID-19 Bugetele de Marketing: Grafice si Date – Partea a 3-a Week 16

covid-19-marketing

Cum a influentat COVID-19 Bugetele deMarketing – Saptamana 16

Ajungem deja cu pasi repezi catre 10.000 de cazuri inregistrate, iar multe business-uri din Romania deja s-au inchis. In datele prezentate mai jos, am facut o continuare a articolelor legate de impactul COVID asupra bugetelor de marketing.

Cum COVID-19 a Influentat Bugetele de Marketing: Grafice si Date

Cum a Influentat COVID-19 Bugetele de Marketing: Grafice si Date – Partea a 2-a

Analiza business-urilor

Perioada analizata: 2 Martie – 19 Aprilie.

Numar business-uri analizate: 450.

Tipuri de business: E-commerce cu minim 10 comenzi / zi, non-ecommerce cu minim 20.000 de sesiuni / luna.

Evolutie Agentie & Bugete de marketing Romania

La nivel de agentie (1235 de conturi) inregistram o scadere de 24.2% fata de anul trecut si, la nivel de Romania (450 de conturi) inregistram o scadere de 24.82%. Cel mai mult au avut de suferit business-urile cu mai putin de 10 comenzi zilnice, multe dintre ele chiar ajungand sa se inchida. Am sesizat o crestere mare a business-urilor la final de martie.

bugete marketing moloso

Industrii afectate de covid-19

  • Beauty – este in continuare crestere ca si trafic si vanzari, dar comanda medie este mai mica cu 7% fata de anul trecut. Pana in prezent, cu ownerii cu care am discutat, veniturile din online nici nu se compara cu veniturile generate online + offline.
  • Home & Deco – anul trecut era acelasi trend pentru ca de Paste noua ne place sa avem mese si scaune noi (si decoratiuni). Ma astept aici sa inregistram cresteri si mai mari tinand cont ca se incalzeste si vom avea nevoie de mobilier pentru gradina.
  • Garden & DIY & tools – O adevarata frenezie in zonele rurale, unde oamenii erau obisnuiti sa cumpere offline. In prezent, cos mediu mai mare cu 2%, venituri cu 70%.
  • Pharma – Boom-ul a fost la inceput de pandemie, acum oamenii deja s-au mai calmat cu achizitiile online. Personal, ma asteptam sa avem 150% crestere de venituri si 200% trafic.
  • IT & C – Cos mediu in crestere cu 18%, trafic cu 85%, venituri cu 70%. Ce poti sa iti doresti mai mult?
  • Hrana animale – Lucrurile s-au mai domolit in ultima perioada pentru ca mai putem iesi afara, dar cresterile generate in primele saptamani au blocat la propriu multe business-uri.
  • Credite – Doar 45% crestere. Trebuie sa urmarim cu atentie pentru ca ma astept sa ajungem la mai mult de 70% in urmatoarele 2 saptamani.
  • Food – Crestere de 40% a traficului (in medie) si venituri cu 80%. Luand in calcul o crestere a cosului mediu de 19.22% avem o reteta a succesului. Analiza a fost facuta doar pe magazine online. Daca vorbim de restaurante sau aplicatii, acolo sunt total alte cifre.
  • Incaltaminte – Un cos mediu de -9%. Doar campaniile de tip flash sale si lichidarile de stocuri mentin multe astfel de business-uri in viata.
  • Imbracaminte – Se vede impactul campaniilor “flash sale” si cam toate magazinele fac reduceri masive in aceasta perioada, de aceea avem o scadere a cosului mediu de 30%.
  • Health – O scadere de doar 10% a traficului (initial a fost o crestere de 20%) si lucrurile nu arata foarte bine.
  • Imobiliare -Doar 43% scadere, preturile per metru patrat vad ca raman aceleasi.
  • Betting & Casino – Doar sectiunea de casino nu are cum sa genereze veniturile si traficul pe care le sectiunea de sport o genera.
  • Bilete evenimente – O industrie care este pe un drum spre o moarte sigura.
  • Rent a car – Surprinzator nu este 0, dar lumea inchiriaza masini pentru Craciun.
  • Travel – Un lucru care m-a surprins a fost ca nu s-a modificat cosul mediu. Oamenii chiar si acum mai cumpara vacante dar pentru alte perioade decat cele urmatoare. Sa vedeti ce exod o sa fie in momentul cand se ridica restrictiile si oamenii au voie sa circule.
  • Outdoor – 81% scadere a traficului.


Ce avem de facut mai departe?

Conform Eurostat suntem penultima tara din Europa care cumpara online. Desigur, in bula noastra pare ca toata lumea cumpara online, dar realitatea este total alta. Calculul o sa fie simplu: business-urile medii o sa devina mai mari, business-urile mari o sa devina si mai mari si business-urile mici o sa se inchida. Toate acestea datorita strategiilor prost implementate, deciziilor irationale si impulsive si a lipsei unei educatii financiare.

Author

Catalin Macovei