Google Adwords Ecommerce

Google Face un Update Pentru Search Terms Report in Conturile Google Ads

google-ads

In toate conturile Google Ads a fost afisat un mesaj prin care suntem anuntati ca incepand cu luna septembrie in Search Terms Report nu vom mai putea sa gasim toti termenii de cautare. Incepand cu aceasta luna vor fi disponibili doar termenii care sunt cautati de un numar semnificativ de utilizatori.

google-ads-search-terms-report-change-1599044160

Pentru cei ce folosesc platforma, update-ul vine cu foarte multe semne de intrebare si destule nemultumiri: mai putine date despre o reclama pe care o platesti nu este niciodata o veste buna.

Toti cei care au cunostinte despre publicitatea prin Google Ads, stiu ca pentru a controla termenii de cautare pentru care se afiseaza o reclama, este important sa avem in cont atat cuvinte relevante pentru business-ul pe care il promovam, cat si cuvintele negative potrivite. Search Terms Report este una dintre cele mai valoroase unelte atunci cand trebuie sa controlam afisarile unei campanii de search.

Pana cand Google o sa revina cu mai multe detalii despre aceasta functionalitate, ne-am propus sa va ajutam cu cateva solutii pentru cele mai arzatoare probleme legate de acest subiect:

Cum controlam mai bine pe ce termeni de cautare ne afisam?

Daca pentru un business mare aceasta schimbare nu va avea un impact major, pentru un business mic, cu buget limitat, cel mai probabil da.

Verificarea foarte atenta a tuturor termenilor de cautare pentru care se afiseaza reclama este un proces esential in gestionarea eficienta a bugetului unui cont mic.

Pentru a tine foarte bine sub control termenii de cautare pentru care ne afisam este recomandat sa folosim cat mai mult cuvinte cu potrivire exacta, in acest fel Google nu va mai avea posibiltatea sa afiseze reclama pentru cautari similare pe care le-ar putea considera adecvate.

Ce se intampla atunci cand in textul reclamei folosim Dynamic Keyword Insertion?

Folosind optiunea mai sus amintita si neavand posibilitatea sa controlam toate cautarile pe care ne afisam, putem ajunge usor in situatia in care reclama noastra sa nu fie relevanta.  Avand in vedere acest caz este recomandat sa folosim cu prudenta optiunea.

Cand utilizam Dynamic Search Ads, cum stim care sunt termenii pe care Google ii considera potriviti pentru a ne afisa reclama?

Pentru a ne face o idee cat mai corecta despre cum „vede” Google site-ul pe care dorim sa-l promovam si care vor fi cuvintele cautate pentru care acesta ne va afisa, putem folosi Keyword Planner. Tool-ul ne va pune la dispozitie cautarile pe care Google le considera relevante dar in acelasi timp ne va da si posibilitatea ca, inca de la inceput, sa adaugam cuvinte negative cele pe care noi nu le consideram importante pentru business-ul promovat.

Speram ca recomandarile noastre sa iti fie de folos si sa te ajute sa te adaptezi mai usor la aceasta schimbare.

Author

Daniel Slavenie