keyword-research

Vrei sa atragi trafic organic pe site si sa afli adevaratul interes al potentialilor tai clienti? Ai ajuns exact in locul potrivit pentru a-ti indeplini obiectivele. Acest articol iti va dezvalui cei mai importanti pasi pe care sa ii urmezi pentru a face un Keyword Research de calitate care sa-ti ofere un ROI timpuriu.

Subiecte abordate in acest articol:

  • O scurta introducere in lumea Keyword Research
  • De ce este important Keyword Research?
  • Intelegerea intentiei de cautare. Ce isi doresc cu adevarat utilizatorii?
  • Cum se clasifica cuvintele cheie?
  • Tipuri de cuvinte cheie
  • Cum te ajuta un pattern de cautare?
  • Ar trebui sa vizezi cuvantul cheie singular sau plural?
  • Este important sa analizezi concurenta?
  • Instrumentele de baza pentru Keyword Research
  • Concluzii

O Scurta Introducere In Lumea Keyword Research

Keyword Research reprezinta procesul de gasire a tuturor posibilelor interogari (cuvinte cheie) ale motorului de cautare ce pot fi relevante pentru afacerea si clientii tai, urmata de sortarea si prioritizarea acestora in grupuri logice si corelate.

Asadar, poti afla ce termeni de cautare introduc oamenii in Google atunci cand sunt interesati de anumite subiecte, produse sau servicii, doresc sa se informeze sau sa achizitioneze. In urma acestui proces va rezulta o lista cu termenii de cautare populari, pe care ii vei putea include strategic in continutul tau, astfel incat acesta sa apara cat mai sus in Google, scopul final fiind sa atragi trafic de calitate si relevant pe site.

Cu alte cuvinte, Keyword Research reprezinta fundatia unui site, unul dintre cei mai importanti pasi in atingerea obiectivelor de business pe termen lung. Prin Keyword Research se pot prezice schimbarile in piata, se pot produce noi produse / servicii sau continutul pe care oamenii il cauta in mod activ. Cu ajutorul acestui proces se poate rupe bariera dintre business si cumparatori, deoarece le poti intelege si satisface nevoile mult mai usor.

De Ce Este Important Keyword Research?

Odata cu trecerea anilor, se poate remarca o evolutie a metodelor utilizate in mediul digital, alaturi de motoarele de cautare care devin din ce in ce mai inteligente si de schimbarea preferintelor utilizatorilor, insa, cu toate acestea, importanța cercetarii cuvintelor cheie pastreaza o constanta, fiind un factor esential pentru a atinge obiectivele afacerii pe termen indelungat.

Mai mult decat atat, cuvintele cheie stau la baza traficului organic si cel platit, intrucat reprezinta interesul potentialilor clienti pentru ceea ce ofera site-ul.

Realizarea unei cercetari corecte a cuvintelor cheie reprezinta o etapa fundamentala, pentru ca aceasta releva si clarifica termenii de cautare folositi de catre publicul vizat. Spre exemplu, daca utilizezi un set de cuvinte pentru a-ti descrie produsele / serviciile, iar publicul tau tinta foloseste un alt set de cuvinte total diferit, potentialii clienti nu iti vor gasi site-ul si astfel nu te poti face cunoscut.

Este esential sa folosesti vocea publicului vizat si a clientilor tai atunci cand utilizezi cuvinte cheie pentru a te distinge in domeniul tau de interes.

Prin urmare, un proces amanuntit de cercetare a cuvintelor cheie te poate ajuta sa patrunzi in mintea clientilor tai si iti poate aduce siguranta ca folosesti aceleasi cuvinte pe care le utilizeaza si acestia. Acest lucru duce la gasirea subiectelor pe care sa le incluzi in strategia de continut pentru a-l optimiza, oferind raspunsurile de care publicul tau are nevoie.

Citeste si: Optimizare SEO Magazine Online: 10x in Trafic Organic

Intelegerea Intentiei De Cautare. Ce Isi Doresc Cu Adevarat Utilizatorii?

In zilele de astazi, strategiile SEO ar trebui sa puna accentul pe raspunsurile la intrebarile pe care le au utilizatorii si pe oferirea unor solutii optime pentru problemele acestora. Acestea trebuie sa ia in calcul faptul ca fiecare intrebare necesita un raspuns specific. De fiecare data cand un utilizator introduce o interogare / fraza cheie in Google, este de la sine inteles ca acesta este in cautare de ceva si, drept urmare, trebuie sa descoperi intentia din spatele cautarii.

Pentru a descoperi mai multe despre intentiile de cautare si a crea continutul dorit, corespunzator unei intentii corecte, poti examina tipul de pagini care se clasifica pentru anumite interogari. Poti vedea, asadar, daca se afiseaza pagini de produse sau articole informative pe diferite bloguri, videoclipuri, tutoriale sau un mix intre acestea, ceea ce reprezinta indicii cu privire la ceea ce Google presupune ca este intentia de cautare a unei interogari.

Este esential sa descoperi ce isi doresc sau care sunt nevoile utilizatorilor. Nu te concentra doar pe cuvintele cheie, ci trebuie sa iei in calcul si obiectivele ce stau la baza dorintelor utilizatorilor. Astfel, continutul prezentat trebuie sa ofere solutiile cele mai bune pentru problemele oamenilor.

Intentiile de cautare pot fi categorisite, dupa cum urmeaza:

  • navigationale: utilizatorii cunosc exact locul in care doresc sa ajunga, cum ar fi: pe un anumit site web, pe Facebook, Youtube, etc.;

 

cautari navigationale

 

  • informationale: utilizatorii au nevoie de informatii, doresc sa invete ceva sau cauta raspunsul la o intrebare;

 

cautari informationale

 

  • tranzactionale: utilizatorii doresc sa achizitioneze ceva sau sa realizeze o actiune, de pilda, sa cumpere un bilet de tren sau sa asculte o melodie;

 

cautari tranzactionale

 

  • investigationale (comerciale): utilizatorii cauta informatii care pot duce la o tranzactie, compara produse pentru a le gasi pe cele optime pentru nevoile lor specifice;

 

cautari investigationale

 

  • locale: utilizatorii vor sa gaseasca ceva local, in proximitate, cum ar fi: un restaurant, un salon de infrumusetare, etc.

 

cautari locale

 

Cum Se Clasifica Cuvintele Cheie?

Inainte de a incepe procesul de Keyword Research este importanta intelegerea clasificarii cuvintelor cheie pentru a-ti putea crea strategia de cuvinte cheie pe baza cercetarii aprofundate a acestora, ceea ce presupune stabilirea tipului de continut ce se doreste a fi creat, concentrarea pe tipul de cuvinte cheie cel mai relevant si stabilirea locului unde va fi publicat continutul.

Cea mai intalnita modalitate de a descrie cuvintele cheie, alaturi de traducerile aferente este data de: head terms (cap), midterms (corp) si long tail terms (coada lunga):

  • head terms: reprezinta cautarile formate din 1-2 cuvinte competitive, cu volume foarte mari de cautari (aproximativ 30% din numarul cautarilor);
  • midterms: se refera la cuvinte cheie cu volum mediu de cautari;
  • long tail terms: 3 sau mai multe cuvinte cu cautari specifice si search volume mai redus (in proportie de 70% din cautari); pot avea mai mult succes decat head terms, deoarece ajuta la intelegerea mai buna a intentiei de cautare.

Un long tail term este adesea mai lung si mai concentrat decat un head term. De pilda, daca termenul principal este dresaj pentru caini, un cuvânt cheie long tail ar putea fi dresaj pentru rase de caini de talie mica.

In cele din urma, low hanging fruit keyword face referire la toate cuvintele cu search volume mare si competitie SEO mica. In general, acestea au intre 500 si 2 -3000 de cautari lunare.

Majoritatea oamenilor care fac Keyword Research tind sa puna accentul pe head terms, ceea ce nu reprezinta intotdeauna cea mai buna varianta, deoarece aceste cuvinte cheie principale sunt luate in cea mai mare parte de catre inteprinderile mari. Long tail terms, pe de alta parte, desi au mai putin trafic de cautare, au o concurenta mai mica si o valoare de conversie mai mare, fapt datorat de o concentrare mai intensa pe un anumit produs, serviciu sau subiect si implicit, o nisa. Astfel, daca esti la inceput de drum este de preferat sa nu te axezi pe head terms, deoarece pot trece ani de efort pentru a atinge succesul dorit.

Factorul esential al acestui tip de cuvinte cheie long tail este specificitatea, deoarece, cu cat expresia va fi mai lunga, cu atat va fi mai specifica si va avea un search volume mai redus. Acest lucru este evidentiat in figura de mai jos:

Schema

Aceasta figura face referire la faptul ca:

  • atunci cand vei cauta „rochii”, vei obtine zeci de mii de rezultate ale cautarii;
  • in cazul in care cauti „rochii lungi”, vei obtine mii de rezultate;
  • daca vei cauta „rochii lungi din matase naturala”, vei obtine mult mai putine rezultate care se potrivesc mai mult cu ceea ce cauti cu adevarat.
  • Prin urmare, cu cat utilizatorul adauga mai mult context la termenii de cautare, cu atat va obtine rezultate mai bune.

Tipuri de Cuvinte Cheie

» Broad-Match Keywords (cuvinte cheie cu potrivire ampla)

Potrivirea ampla reprezinta tipul implicit de potrivire caruia i se atribuie toate cuvintele cheie, ca si cand nu se specifica alt tip de potrivire (potrivire exacta, potrivire a expresiei sau un tip de potrivire negativ). Acest lucru te ajuta sa atragi mai multi vizitatori pe site-ul tau, sa petreci mai putin timp construind liste de cuvinte cheie si sa iti concentrezi cheltuielile pe cuvintele cheie care functioneaza.

Sintaxa pentru potrivirea ampla este introducerea, pur si simplu, a cuvantului cheie. Mai jos se poate remarca un exemplu de functionare a potrivirii ample (broad match):

broad match keywords

» Partial-Match / Phrase-Match Keywords (cuvinte cheie cu potrivire partiala / potrivire a expresiei)

Cuvintele cheie sau expresiile cu potrivire partiala se refera la rezultatele cautarii care se potrivesc cu o parte a cuvintelor cheie din interogarea de cautare, insa nu cu toate, sau intr-o alta ordine. Cu ajutorul potrivirii expresiei, poti ajunge la mai multi clienti, in timp ce afisezi in continuare anunturile tale clientilor care, cel mai probabil, cauta produsul sau serviciul tau. Potrivirea expresiei este mai flexibila decat potrivirea exacta, dar este mai directionata decat optiunea implicita de potrivire ampla.

Sintaxa pentru potrivirea expresiei este data de prezenta ghilimelelor in jurul cuvantului cheie, cum ar fi „ghete fotbal”. Mai jos este un exemplu de functionare a potrivirii expresiei:

partial match keywords

» Exact-Match Keywords (cuvinte cheie cu potrivire exacta)

Cuvintele cheie cu potrivire exacta se refera la rezultatele cautarii care se potrivesc perfect tuturor cuvintelor cheie din interogarea de cautare, exact asa cum au fost introduse. Acestea sunt importante atat pentru cautarea organica, cat si pentru cea platita si sunt un subiect frecvent al dezbaterilor SEO. Dintre cele trei tipuri de potrivire a cuvintelor cheie, potrivirea exacta ofera cel mai mare control asupra persoanelor care vad anuntul tau.

Potrivirea exacta este desemnata cu paranteze precum [costume dama]. Mai jos se poate observa un exemplu de functionare a potrivirii exacte:

  • exact match keywords

Care este diferenta dintre cuvintele cheie cu potrivire exacta si potrivire a expresiei?

In vreme ce un cuvant cheie cu potrivire exacta indica cuvantul tinta care corespunde in mod exact unei interogari de cautare, text de ancorare intr-un link sau nume de domeniu, o potrivire partiala reprezinta cuvantul cheie inclus printre alte cuvinte in acele elemente.

Cuvintele cheie cu potrivire exacta si potrivire a expresiei sunt adesea folosite in SEO, link building si PPC si, desi ambele tipuri sunt eficiente, va trebui totusi sa te asiguri ca utilizezi tipul optim de potrivire pentru a evita penalizarile Google sau costurile Ads.

Cum Te Ajuta Un Pattern De Cautare?

Pattern-ul de cautare sau modelele de cuvinte cheie fac referire la situatiile in care mai multe persoane diferite cauta acelasi subiect folosind cuvinte in aceeasi ordine. Atunci cand o multime de persoane cauta acelasi lucru, in mod automat vor exista anumite fraze care vor aparea mult mai des decat altele, alcatuite din cuvinte cheie dintr-o arie lexicala.

In alta ordine de idei, un pattern de cautare te poate ajuta sa descoperi caracteristicile unice ale unei game de produs. Spre exemplu, in cazul in care utilizatorul doreste sa achizitioneze un articol de vestimentatie, pattern-ul de cautare poate fi legat de marimi, culori sau modele: costume M, rochii negre sau tricouri oversize.

Alte exemple de pattern-uri de cautare pot fi reprezentate de: „ieftine”, atunci cand utilizatorii cauta produse sau servicii la preturi avantajoase sau „cel mai bun / cele mai bune” care poate fi un alt model popular de cuvinte cheie util pentru oamenii care doresc sa obtina rezultatele optime pentru satisfacerea nevoilor lor.

Asadar, alegerea unor cuvinte cheie in functie de tiparele fiecaruia reprezinta o modalitate de a descoperi cuvinte cheie cu o intentie specifica de cautare, iar potrivirea unei intentii in deplina concordanta cu ceea ce ofera site-ul va ajuta la cresterea numarului de conversii.

Ar Trebui Sa Vizezi Cuvantul Cheie Singular Sau Plural?

Pentru a raspunde la aceasta intrebare, este necesar sa verifici rezultatele cautarilor in Google, deoarece acest lucru depinde de interogare. Cu cat Google afla mai multe despre intentia de cautare a interogarii tale, este capabil sa ghiceasca mai bine ceea ce cauti.

De pilda, in cazul in care cauti cuvantul lectura, vei obtine un rezultat diferit fata de cazul in care cauti cuvantul lecturi. Google va crede ca, in primul caz, cauti o definitie a lecturii, iar in ce de-al doilea caz va crede ca intentionezi sa cumperi lecturi scolare. Astfel, trebuie sa te asiguri ca stii ce oferi pe pagina ta si ca se potriveste cu interogarea si rezultatele oferite de Google.

Este Important Sa Analizezi Concurenta?

Este important sa stii ca verificarea cuvintelor cheie vizate de concurentii tai te poate ajuta sa iti rafinezi propria strategie de continut.

In cazul in care urmaresti cuvintele cheie long tail, acest lucru va depinde in mare masura de concurenta ta. Daca concurenta pe nisa ta este foarte mare, atunci vor aparea dificultati in utilizarea unor termeni competitionali si, drept urmare, este de preferat sa pui accentul pe long tail keywords. In cazul in care concurenta este mica, vei putea utiliza mai multi termeni principali. Asadar, este necesar sa faci cateva analize comparative pentru SEO.

Cu toate acestea, pentru inceput, este de preferat sa iei in calcul head terms. Consulta pagina cu rezultatele motorului de căutare (SERP) si iti vor aparea site-urile cu care vei concura odata ce iti optimizezi continutul pentru un astfel de cuvant cheie. Analizeaza in detaliu si pune-ti intrebarile: sunt site-uri profesionale? Sunt egal cu aceste companii? Site-ul meu se incadreaza printre aceste site-uri? Compania mea are o dimensiune similara si are la fel de multa influenta in nisa mea?

Astfel, este mai greu sa iesi in evidenta atunci cand concurezi impotriva site-urilor cu nume de marca puternice. Daca marcile sunt cunoscute din reclame TV sau radio, sansele de a te face remarcat si de a te ridica la un nivel inalt vor deveni extrem de mici, insa este bine sa arunci o privire asupra continutului lor pentru a vedea daca este bine scris sau optimizat, deoarece, daca concurenta ta are un continut slab, exista sansa de a o depasi.

Mai mult decat atat, poti evalua si anunturile din Google, atat timp cat ele exista. In situatia in care ai un cont Google Ads, atunci vei putea verifica plata pe click (CPC-ul). Termenii de cautare care au o plata pe click ridicata sunt, in general, mai greu de clasat in rezultatele organice.

Instrumentele De Baza Pentru Keyword Research

Printre cele mai bune instrumente de cercetare a cuvintelor cheie se numara: Google Keyword Planner, Ahrefs, Ubersuggest si AnswerThePublic. Acestea te pot ajuta sa evaluezi, pe langa cuvintele cheie, multe alte aspecte ale performantei site-ului tau, cum ar fi: volumul cautarilor, dificultati de clasare (folositoare pentru strategia de continut si SEO), valoarea cuvintelor cheie (utile pentru publicitatea cu plata pe click), concurenta si multe altele.

» Google Keyword Planner: Acest instrument este esential pentru primele etape de cercetare ale cuvintelor cheie, putand fi utilizat pentru determinarea unor seturi de cuvinte cheie fundamentale. Desi poate restrictiona datele in ceea ce priveste volumul de cautari, Keyword Planner ramane o sursa ce contine o multitudine de informatii privind cuvinte cheie de interes si ofera variatii ale acestora, relevante pentru afacerea ta. Acesta iti permite sa analizezi volumul lunar de cautare globala sau locala, niveluri de concurenta si un cost pe click estimat.

google keyword planner

 » Ahrefs: Este un alt instrument popular de cercetare a cuvintelor cheie, un pachet complet de instrumente de cercetare, continut si SEO pentru cuvinte cheie. Folosind acest explorator, vei putea veni cu idei de cuvinte cheie prin tastarea unor cuvinte in caseta de cautare. Va aparea, apoi, o lista completa de sugestii de cuvinte cheie.

De asemenea, acest instrument poate fi utilizat pentru a descoperi cuvintele cheie profitabile folosite de concurentii tai si care nu se regasesc in continutul propriu, astfel incat sa poti crea un nou continut care sa vizeze cuvinte cheie legate de subiectele respective.

O alta functionalitate de inteligenta competitiva pe care o ofera Ahrefs este abilitatea de a gasi cuvinte cheie noi si miscari ale acestora in interogarile de cautare. Mai mult decat atat, te poate ajuta sa gasesti cuvinte informationale utilizate de catre competitorii tai, accesand Content Gap din Organic Search.

Ahrefs ofera, pe langa cele mentionate mai sus, o serie de alte instrumente utile, precum: rapoartele care gasesc linkuri negative pe site-ul tau, cuvinte cheie PPC pentru Ads si multe altele.

ahrefs

» Ubersuggest: Este un instrument gratuit care ofera date despre volumul cautarilor, sugestii de cuvinte cheie, idei despre dificultatea clasarii cuvintelor cheie (dificultate cuvânt cheie), etc. Pe langa faptul ca afiseaza o multitudine de sugestii pentru cuvinte cheie asociate, se poate vizualiza si un tabel cu primele 100 de rezultate Google pentru cuvantul cheie cautat, cu vizite estimate, numarul de backlink-uri, un scor de domeniu si un numar total de actiuni sociale.

Ubersuggest

» AnswerThePublic: Este un instrument de cercetare a cuvintelor cheie care functioneaza putin diferit de majoritatea celorlalte, prin faptul ca prezinta cuvinte cheie intr-un format vizual frumos, desi ele pot fi vazute si sub forma de lista sau descarcate intr-un fisier .csv cu rezultate.

Rezultatele cuvintelor cheie din acest instrument sunt bazate pe functiile de sugestie / completare automata Google si Bing. Daca faci click pe oricare dintre aceste cuvinte cheie pentru a-l cauta in Google, automat se va deschide intr-o fila noua care va afisa continutul ce se claseaza pentru termenii respectivi si daca exista un fragment prezentat pe acesta.

answerthepublic

Concluzii

In cele din urma, procesul de Keyword Research este esential pentru orice afacere din mediul online si de aceea este extrem de important sa fie realizat cu atentie, respectand fiecare pas in parte. Fiind un factor cheie din domeniul SEO, Keyword Research se afla intr-o continua evolutie si perfectionare, ceea ce face ca succesul afacerii tale sa fie mai usor de atins.

Este important de mentionat faptul ca e necesar sa ai in vedere cuvintele cheie cu volum redus de cautare, deoarece acestea pot duce la atingerea obiectivelor tale de afacere.

Asadar, daca doresti sa dezvolti un site pentru o companie cu autoritate de domeniu redusa, cu trafic organic scazut si fara backlink-uri, poate fi complicat sa creezi o strategie de continut SEO capabila sa ofere un ROI timpuriu. Cu toate acestea, nu trebuie sa te lasi intimidat de marile branduri care utilizeaza cuvintele cheie cu volum mare de cautare, ce par a fi cele mai potrivite pentru afacerea ta. Tot ce trebuie sa faci este sa te concentrezi pe alte aspecte extrem de importante, cum ar fi: intentia utilizatorului, contextul sau relevanta si mai putin pe frazele stricte ale cuvintelor cheie sau pe masuratori ale densitatii si astfel, poti crea o strategie de cuvinte cheie variata si profitabila, care te va ajuta sa atragi cititori de continut de calitate si mai multi clienti pe site, care ulterior vor genera vanzari si venituri.

Author

Daniel Ene

SEO Growth Hacker & Partner at Moloso Agency. In love with SEO since day 1. Daniel Ene se considera unul din norocosii care si-a gasit pasiunea inca de la inceputul carierei lui. De peste 9 ani s-a implicat in proiecte mari si mici, de la start-upuri pana la companii internationale. Este in permanenta in cautare de nou si de evolutie atat profesionala cat si personala. Zi de zi cauta, testeaza si implementeaza noi trucuri de SEO pentru a a-si ajuta clientii sa aiba success.