Marketing Online SEO

Ce Este Native Advertising si Cum Iti Promoveaza Afacerea Online?

native advertising

Ce reprezinta Native Advertising, Cum te ajuta in business-ul tau, si Cum se diferentiaza aceasta de Content Marketing

Tot mai multe update-uri in lumea marketingului digital, noi provocari care ne determina sa cautam si sa gasim solutii noi de aplicat in strategiile de comunicare de marketing. Si asa cum deja sigur iti e cunoscut, daca nu te adaptezi la noile cerinte, afacerea ta se poate plafona, fara macar sa ai timp sa reflectezi asupra a ceea ce s-a intamplat.  Noi, cei de la Moloso dorim prin acest articol sa raspundem la cateva intrebari legate despre ce reprezinta Native Adversising, cum te ajuta si cum se diferentiaza aceasta de Content Marketing, totul cu scopul de a-ti oferi cateva inside-uri ingenioase, adaptate business-urilor, brandurilor, serviciilor si produselor care-si fac veacul in lumea digitala.

Keep in mind, cu cat ai identificat mai bine core targhetul caruia i te adresezi, si oferi o lista intreaga cu solutii de marketing aplicate in mod inteligent care sa fidelizeze si sa genereze engagement, cu atat esti mai aproape de publicul tau si de traiectoria glorioasa care iti aduce si rezultate masurabile.

In zilele noastre, cu siguranta ai interactionat cu publicitatea nativa (Native Advertising) fara macar sa realizezi. Si suntem abia la inceput. Native Advertising este peste tot prin jurul nostru, fapt ce o face din ce in ce mai greu de sesizat.

Ce o face sa fie atat de usor de integrat?

Modalitatea eficienta si promitatoare prin care este integrata in cele mai “neasteptate” contexte, fiind creeata in asa fel incat sa fie usor de “digerat” chiar si de cei mai aprigi ochi, ajungand intr-o maniera potrivita in functie de interese și obiective.

Ce reprezinta Native Advertising?

Asa cum a fost definita de Dan Greenberg, aceasta reprezinta “o forma de publicitate ce imbraca forma vizuala a mediului/canalului unde este publicata si in care reclama devine parte din continutul integrat”.

Cum definim noi Native Advertising?

O modalitate de integrare a publicitatii platite prin intermediul unor texte, materiale video\audio, articole, etc. care au la baza o gandire strategica si creativa, ce au ca scop final livrarea lor intr-un mediu relaxat si usor de asimilat de publicul vizat.

Care sunt principalele tipuri de Native Advertising?

Asa cum spuneam si in introducerea acestui articol, formele de prezentare si promovare a serviciilor si produselor s-au diversificat enorm in ultima perioada, facandu-si loc spre a iesi la suprafata in cele mai interactive forme.

Tipuri de Native Advertising:

  • In feed Ad Units  – advertoriale (articole de promovare) postate in feed cu scopul de a contribui la monetizarea site-ului tau dar si pentru a oferi vizitatorului o si mai buna experienta in site. 
  • Search Ads – sunt reclamele afisate in motoarele de cautare, despura cautarilor organice. 
  • Recommendation Widgets – reprezinta toate recomandarile pe care le intalnesti la fiecare final de articol parcurs de tine si care sunt sugerate ca fiind in topul preferintelor, legate (din punct de vedere informativ cu ce ai citit in articolul parcurs de tine). 
  • Promoted Listings – sunt prezentate preponderent in site-urile de e-commerce dar si in acele site-uri specifice care au scopul de a “compara” produsele intre ele. 
  • In-Ad – sunt acele bannere cu un continut relevant pentru contextul in care sunt afisate pentru publicul tinta.

Care sunt cele mai bune practici de care trebuie sa tii cont atunci cand faci Native Advertising?

Indiferent de scopul pe care-l ai in momentul in care publici in site un articol (vizibilitate sau vanzare), in momentul in care scrii, continutul mesajului trebuie sa fie redactat in asa fel incat acesta sa atraga atentia intr-o maniera usoara, interactiva, si pe alocuri amuzanta, toate cu scopul final de a crea o comunicare “camuflata” a produselor si serviciilor pe care business-ul tau le promoveaza.

Fie ca este vorba de un continut platit, el are ca si obiectiv plasarea produselor si serviciilor intr-o forma naturala care sa ii anunte si convinga pe utilizatori sa treaca la actiune, indiferent daca acesta este insotit de specificatia P, Ad platit/sponsorizat, etc.

Nu trebuie sa te mire faptul ca la ora actuala exista tone de strategii de marketing care aloca bugete consistente acestui tip de promovare. Materialul creat dupa strategia de comunicare pe care o agentie cu specific ti-o ofera, trebuie sa permita integrarea perfecta a continutului, si, in acelasi timp, sa il deosebeasca putin de restul continutului prezent pe site.

Pentru a realiza aceasta forma de publicitate, ai nevoie de un copywriter, un editor sau un content writer care sa stie bine cum “sta treaba” cu publicitatea. Daca nu ai in vedere alegerea unui om specializat in acest domeniu, risti sa atragi atentia in mod negativ asupra platformei tale, care pot duce la consecinte nedorite. 

In plus, pentru a realiza o strategie de marketing calitativa ai nevoie sa stabilesti o colaborare stransa intre o agentie de marketing. si un copywriter/content writer (fie iti furnizeaza agentia un om specializat in acest domeniu, integrat in colaborarea pentru care a-ti strans mana, fie poti externaliza acest serviciu).

Cum se diferentiaza Native Advertising de Content Marketing?

Inainte de a explica diferentele intre cele doua, trebuie sa specificam ca o strategie de creare de continut in platformele online reprezinta o tehnica buna de SEO ce poate fi incadrata atat la categoria de SEO on page, cat si la SEO off page. Fie ca publici in site sau in afara lui, orice continut pe care il creezi va fi vazut de motoarele de cautare ca fiind o informatie relevanta cu referire la brandul tau. 

Despre acest subiect am scris un intreg articol intitulat: Optimizare SEO Off Page

Ai in vedere creare de continut calitativ care sa foloseasca pe bune intereselor utilizatorului, si in final sa “serveasca” si motoarelor de cautare. 

Intr-o campanie de Native Advertising o companie care ofera aceasta forma de promovare, va apela in primul rand la reputatia pe care site-ul tau o are. Strategia va integra intr-o forma naturala tot continutul publicitar, fara sa se realizeze o schimbare majora de comunicare, pastrand formatul cu care publicul a fost atras si obisnuit deja. Aceasta metoda de promovare se va folosi de creativitate pentru a face plasari de produse si servicii intr-un mod relaxat si usor de asimilat de publicul vizat.

O campanie de Content Marketing poate fi realizata atat in interiorul siteului cat si pe alte platforme digitale, fapt de ofera o libertate nelimitata de utilizare a unor tool-uri externe. De asemenea, aceasta forma de publicitate poate avea o strategie de publicitate ceva mai “agresiva”, care sa nu fie la fel de camuflata precum Native Advertising.

Avantajele pe care le ai daca optezi pentru Native Advertising:

  • cresterea vizibilitatii in randul audientei;
    • cresterea traficului in site;
    • backlink-uri de calitate – aici ai un articol dedicat acestui subiect;
    • engagement in site;
    • generare de continut calitativ pentru audienta ta;
    • transparenta in promovarea serviciilor pe care le furnizezi;
    • educarea publicului intr-o maniera smart cu privire la calitatea brandului, serviciilor si produselor pe care le furnizezi;

Concluzionand, experienta calitativa pe care utilizatorii trebuie sa o aiba pe orice platfoma, si in special intr-un site, este un must-have in zilele noastre. Acesta este un criteriu de selectie naturala, am spune noi, prin care utilizatori te aleg sau nu in mod involuntar. Avand asta in minte, iti recomandam sa acorzi atentie la formele de promovare pe care le adopti pentru brandul tau, acesta din urma sa fie nisat pe specificul canalului pe care ai ales sa iti promovezi serviciile si produsele.

Stim, pare a fi greu de atins, dar crearea de materiale de Native Advertising si a unui continut de calitate, usor de perceput de publicul caruia i te adresezi, te poate duce pe culmile succesului. In plus, aceasta forma de promovare pledeaza pentru crearea unui continut transparent, iar asta nu va atrage decat o pozitionare buna fata de concurenta ta

Nu uita, in momentul in care te hotarasti sa faci Native Advertising, fii atent la: maniera in care se creaza continutul, cat de usor iti este sa intelegi ceea ce se promoveaza si cat de armonios este este imbinata utilitatea informatiilor, alaturi de creativitate.

Author

Daniel Ene

SEO Growth Hacker & Partner at Moloso Agency. Daniel Ene se considera unul dintre norocosii care si-a gasit pasiunea inca de la inceput. De peste 11 ani s-a implicat in proiecte mari si mici, de la start-upuri pana la companii internationale. Este in permanenta in cautare de nou si de evolutie atat profesionala, cat si personala. Zi de zi cauta, testeaza si implementeaza noi trucuri de SEO pentru a a-si ajuta clientii sa aiba succes.