Ecommerce Marketing Online SEO

Optimizarea SEO a Denumirii de Produs Pentru Magazine Online

produs hero image

Creeaza-ti Strategia Optima Pentru Denumirile Tale de Produse

Nu stii cum sa iti cresti conversiile? Vrei sa te afisezi cat mai sus in rezultatele cautarilor cu produsele tale? Acest articol te va ajuta sa gasesti variantele optime pentru denumirile tale de produse pentru a te putea bucura de un ROI pe cinste!

Acest articol te va invata:

  • Ce inseamna optimizarea denumirii de produs
  • Cum te ajuta denumirile de produse optimizate
  • De ce sunt denumirile de produse atat de importante
  • Cei mai importanti pasi de urmat pentru optimizari de produse de succes
  • Ce sa nu faci atunci cand vrei sa optimizezi o denumire de produs
  • Sa-ti creezi propriile template-uri pentru titlurile produselor tale
  • Cum sa folosesti cele mai relevante cuvinte cheie pentru denumirile de produse
  • Cum arata o denumire de produs optimizata
  • Alte sfaturi pentru a atrage cat mai multi utilizatori pe site
  • Concluzii

 

Ce Inseamna Optimizarea Denumirii de Produs?

Optimizarea denumirilor produselor astfel incat sa se potriveasca cat mai bine cu termenii de cautare utilizati de clienti iti va ajuta produsele sa apara in cele mai relevante cautari (interogari).

Caracteristicile despre produse pot modela modul in care functioneaza anunturile si rezultatele din Google. Pentru a realiza anunturi si campanii cat mai reusite pentru Google Shopping este necesar sa furnizezi cat mai multe date importante despre produsele tale.

Foloseste denumiri de produse pentru a transmite in mod clar si precis produsele pe care doresti sa le vinzi. Un titlu precis iti va oferi sanse mai mari ca utilizatorii sa faca click pe produsul tau.

product title

Sursa: https://www.flexipim.com/wp-content/uploads/2021/03/product-title-OG-image.jpg

 

Cum Te Ajuta Denumirile de Produse Optimizate?

In primul rand, titlurile contribuie la modul in care Google indexeaza produsele si le serveste pentru afisari.

In al doilea rand, denumirile optimizate ii ajuta pe utilizatori sa iti gaseasca produsul cu usurinta in SERP.

In al treilea rand, userul intelege foarte bine produsul din denumire. De exemplu, daca un produs se numeste Pantofi Lara, asta nu spune nimic despre produs, insa daca produsul se numeste Pantofi Lara Negri Marimea M, din Piele Naturala, Casual cu Toc Inalt atunci este foarte explicit pentru client ce va vedea pe site.

In ultimul rand, titlurile optimizate ii determina pe utilizatori sa dea click pe produs, in urma caruia se vor afisa informatiile relevante intr-un mod cat mai clar si convingator, care sa duca la o decizie de achizitionare.

Asadar, descrierile de produse sunt utile atat pentru Google, cat si pentru clienti:

titluri produse

De Ce Sunt Denumirile de Produse Atat de Importante?

Denumirile de produse reprezinta unele dintre cele mai moderate componente vizate de Google pentru stabilirea relevantei unui anunt pentru o anumita interogare. In cazul in care un titlu de produs nu contine cuvinte cheie relevante, acesta risca sa nu apara in rezultatele cautarii.

Este important sa cunosti faptul ca nu doar Google este interesat de ceea ce contin denumirile de produse, deoarece consumatorii sunt aceia care, alaturi de imaginile de produse, analizeaza titlurile produselor inainte de a lua decizia de cumparare. Daca acestia nu gasesc ceea ce cauta sau sunt confuzi, pot ignora produsele tale si se pot indrepta spre concurenti.

Titlurile trebuie sa scoata in evidenta cele mai relevante caracteristici ale produsului pentru a-i ajuta pe potentialii clienti sa parcurga mult mai usor informatiile si pentru a-i convinge sa dea click pe produs.

Spre exemplu, atunci cand utilizatorul cauta un articol de imbracaminte, acesta va acorda mai multa importanta caracteristicilor precum: model, marca sau culoare, spre deosebire de atribute legate de numarul modelului sau material.

Mai jos se poate observa un exemplu de titlu de produs:

produs

 

Factorul cheie este sa stabilesti care sunt cele mai importante atribute pentru clientii tai si sa le adaugi in mod descrescator in functie de importanta in titlul produsului. Vei imbunatati astfel performanta de cautare a produsului tau.

Cei Mai Importanti Pasi de Urmat Pentru Optimizari de Produse de Succes

 

  • Foloseste un titlu relevant care sa descrie in mod clar produsul
  • Google recomanda folosirea unui numar de 150 de caractere
  • Include cele mai importante caracteristici la inceput (poate marime, gramaj, atribute, culori, brand, etc)
  • Descrie produsul afisat in landing page
  • Foloseste Cuvinte Cheie

Cuvintele Cheie te ajuta sa iti conectezi produsul la cautarile utilizatorilor care vor recunoaste, astfel, ceea ce vinzi. Acestea pot include detalii despre produs legate de: numele produsului, marca, detalii specifice despre zona produsului, etc.

Afla cum sa faci Keyword Research pentru magazinele online, prin accesarea articolului Cum Sa Faci Keyword Research?

Citeste si: Optimizare SEO Magazine Online: 10x in Trafic Organic.

Creeaza titluri distinctive pentru variantele de produs:

  • Adauga detalii diferite pentru fiecare varianta de titlu de produs: spre exemplu, in cazul in care vinzi saltele, fiecare saltea trebuie diferentiata prin dimensiuni sau alte caracteristici proprii, cum ar fi o husa inclusa sau o perna cadou. Astfel, daca difera tipul, forma sau culoarea, fa titluri diferite, deoarece pentru o cautare se vor putea afisa mai multe produse, nu doar unul.
  • Fii cat mai specific: cu cat esti mai bogat in detalii despre produsul tau, cu atat utilizatorilor le va fi mai usor sa iti identifice produsul si sa se asigure ca acesta le va satisface nevoile.

Sporeste atractivitatea denumirilor tale de produse:

  • Utilizeaza majuscule la inceputul fiecarui cuvant compus din peste 3 litere.
  • Foloseste cifre pentru numerale: 5 in loc de cinci.
  • Foloseste separatoare: :, -, /, |.
  • Creeaza un titlu cursiv, usor de citit pe limbajul natural

Foloseste un limbaj profesional si corect gramatical:

Gramatica folosita in mod corect este mult mai usor de inteles si ofera un aspect profesional, fapt care poate conduce la un numar mai mare de clickuri. Totusi, incearca sa folosesti un limbaj informal, pentru a fi pe intelesul tuturor utilizatorilor.

Repeta acest proces atunci cand consideri ca este nevoie:

Optimizeaza-ti titlurile produselor in functie de schimbarile ce au loc in site (ex. adaugare de noi modele sau sortimente) si in functie de modificarea comportamentului de cautare.

Ce sa Nu Faci Atunci Cand Vrei sa Optimizezi o Denumire de Produs?

Evita sa folosesti cuvinte dintr-o limba straina, atat timp cat acestea nu sunt bine intelese de catre utilizatori:

De pilda, daca ai un magazin online cu produse vestimentare si vinzi blugi skinny pentru femei, asigura-te ca utilizatorii inteleg termenul skinny si ofera-le explicatii suplimentare despre acestia, cum ar fi blugi mulati sau blugi stramti.

Nu include text promotional in denumirea de produs:

Este de preferat sa eviti sa adaugi informatii cu continut promotional in titlurile tale de produse, cum ar fi: date de vanzare, preturi, data livrarii, costul livrarii, numele companiei tale, etc.

Evita sa utilizezi moduri extravagante pentru a accentua anumite cuvinte sau a atrage atentia:

Spre exemplu, este bine sa nu incluzi majuscule pentru cuvinte intregi, simboluri bizare, HTML tags, etc.

Nu utiliza spatii albe suplimentare:

In loc de asta, foloseste acele caractere intr-un mod mult mai eficient pentru a-ti descrie produsele.

Nu pune brandul la inceputul denumirii de produs:

Scopul nu este de a construi brand awareness prin produse ci scopul este de a-ti face cunoscute produsele in mod corect si de a le vinde.

Creeaza-ti Propriile Template-uri Pentru Titlurile Produselor Tale

Acest lucru va depinde, in primul rand, de tipul de categorie de produse pe care doresti sa le vinzi. Nu exista o formula constanta. Este important sa optimizezi fiecare titlu in parte in functie de tipul de produs.

Iata cateva exemple in functie de tipurile de categorii de produse:

 

optimizare produse fashion

optimizare produse electronice si electrocasnice

optimizare produse casa si gradina
optimizare produse accesorii fashion

Foloseste Cele Mai Relevante Cuvinte Cheie Pentru Denumirile de Produse

Pentru a-ti putea atinge obiectivul mult dorit este important sa te concentrezi pe cuvintele cheie relevante pentru produsele tale. Cum descoperi care sunt cuvintele cheie cele mai potrivite? Acceseaza articolul legat de cum iti poti crea strategia de Keyword Research in 2021 si vei invata pasii esentiali intr-un mod rapid, simplu si eficient!

Mai mult decat atat, asigura-te ca vei plasa aceste cuvinte cheie la inceputul titlului, deoarece utilizatorii vor citi, de cele mai multe ori, primele 70 de caractere din denumirile tale de produse, iar Google acorda o importanta ridicata termenilor aflati la inceput de fraza.

Un alt aspect extrem de important ce trebuie realizat pe parcursul procesului de alegere a cuvintelor cheie este legat de testarea A / B, cu ajutorul careia poti testa mai multe formule de titluri si cuvinte cheie pentru a-ti adapta strategia si a descoperi ce functioneaza cel mai bine pentru afacerea ta.

Cum Arata o Denumire de Produs Optimizata?

Mai intai de toate, trebuie sa clarificam informatiile esentiale despre cum ar trebui sa fie descrierile de produse, dupa cum urmeaza:

  • Continut original
  • Descrieri unice, informative si persuasive
  • Trebuie sa raspunda la posibile intrebari despre produse
  • Este util sa folosesti variatiuni de cuvinte cheie (sinonime, cuvinte din aceeasi familie lexicala)
  • Utilizeaza formatarea textului (liste cu bullets, subtitluri)

Pentru a intelege exact modul in care functioneaza aceste titluri, iti voi arata cateva exemple concrete de cum ai putea sa iti optimizezi denumirile pentru produsele tale.

In poza de mai jos, denumirea de produs: Tricou ZURI este mult prea vaga si incompleta:

tricou zuri

 

Iata cum poate fi optimizat acest titlu pentru a-ti aduce noi clienti pe site: Tricou Dama Negru ZURI 100% Bumbac, Marime S

Un alt exemplu este reprezentat in poza urmatoare, in care titlul de produs Cercei lungi cu pietre negre contine informatii insuficiente:

exemplu cercei

Optimizarea acestei denumiri de produs va arata in felul urmator: Cercei Dama Negri din Aliaj Zinc, Lungime 5 cm, Sistem de Prindere cu Tortita si Surub

Este esential sa incluzi caracteristicile care definesc cel mai bine produsul. Acestea pot fi legate de: gen, grupa de varsta, tipul produsului, model, culoare, dimensiuni, optiuni de personalizare sau un nume de marca puternic. Asaza aceste atribute la inceputul denumirii, pentru a-i putea informa pe clienti inainte de a accesa site-ul. In majoritatea formatelor de anunturi, denumirile de produse sunt taiate, ceea ce ingreuneaza cautarea si poate duce la parasirea site-ului.

Alte Sfaturi Pentru a Atrage Cat Mai Multi Utilizatori pe Site

Gandeste-te intr-un mod strategic la clientii tai!

Utilizeaza ceea ce cunosti despre produsele si clientii tai pentru a-ti putea planifica in avans traseul optim catre succes. Identifica oportunitati precum optimizari ale datelor despre produse, paginile de destinatie, procesul de plata, menite sa creeze cea mai buna experienta de cumparaturi pentru clientii tai, deoarece acestia sunt mai predispusi sa achizitioneze atunci cand gasesc rapid ceea ce cauta, un continut bogat care sa ii ajute sa ia o decizie in cunostinta de cauza, precum si daca pot finaliza tranzactiile in doar cativa pasi simpli.

Prioritizeaza produsele de valoare care au cel mai mare impact asupra performantei tale atunci cand aloci resursele, asigura-te ca furnizezi date complete despre produsele tale si ca poti remedia orice problema critica care poate aparea pe parcursul navigarii in site.

Realizeaza experimente pentru a putea identifica cele mai eficiente tehnici de optimizare pentru produsele tale si publicul vizat. De pilda, poti incerca sa adaugi culoare in titlurile unor produse de vestimentatie. Apoi analizeaza schimbarea valorilor cheie de perfomanta. Poti testa, asadar, diverse tactici pentru a afla care genereaza rezultate mai bune pentru afacerea ta.

Profita de oportunitatile care pot aparea pentru a-ti diferentia anunturile si listarile cu evaluari ale produselor, promotii sau recenzii ale clientilor si evidentiaza-ti ofertele unice.

Fii foarte specific

Am vazut de multe ori pe site-urile de fashion denumiri de produse care nu iau in calcul genul. De exemplu atat barbatii cat si femeile cauta: pantofi, tricouri, blugi, pantaloni, ochelari, etc. De aceea este important sa adaugi in denumirea de produs cuvintele Dama / Barbati.

Doar asa produsul tau va raspunde clar la cautari. Chiar daca imaginea poate avea un model si utilizatorul stie daca produsul este pentru barbati sau femei.

Exista si cazuri asa:

Nume produs: Tricou alb 2

Poza produs:

tricou alb

Aici clar nu stii cui se adreseaza produsul. Poti doar presupune ca poate fi unisex.

Foloseste imagini de calitate inalta!

Ofera imagini profesionale pentru a capta atentia clientilor tai si a publicului tinta si imbunatateste, astfel, performanta produselor tale.

Furnizeaza imagini cu cea mai mare rezolutie de care dispui, deoarece produsele cu imagini foarte calitative sunt mai susceptibile sa apara pentru interogari de cautare relevante, in special pe smartphone-urile cu rezolutie inalta de astazi.

Evita sa folosesti imagini substituente sau care includ mesaje promotionale si sigle.

Ofera cele mai precise date despre produsele tale!

Foloseste informatii actualizate si complete despre produse pentru a construi si a consolida increderea clientilor tai.

Mentine pretul si disponibilitatea actualizate, la fel si taxele sau expedierea prin utilizarea automata a feedurilor.

Clientii potentiali vor parasi site-ul daca nu gasesc pretul sau disponibilitatea produselor.

Utilizeaza un cod unic de produs si o valoare a titlului pentru fiecare produs. Utilizarea aceluiasi cod consecvent cu fiecare articol va pastra datele sale istorice. In plus, printr-un titlu diferentiat, poti prezenta detaliile si atributele fiecarui produs pentru a ajuta clientii sa gaseasca rapid ceea ce cauta.

Potriveste datele despre produs cu paginile de destinatie!

Respecta cerintele in ceea ce priveste pagina de destinatie pentru a te asigura ca asteptarile clientilor tai sunt indeplinite.

Foloseste acelasi titlu si descriere de produs la fel ca in pagina de destinatie, fara sa utilizezi sinonime sau termeni care nu se regasesc si in pagina de destinatie a produsului. Clientii se asteapta ca mesajele din anunturi si listele de produse sa se potriveasca cu cele din paginile de destinatie. Diferentele dintre acestea pot crea experiente neplacute si pot duce la parasirea paginii de catre utilizatori, fara a realiza nicio achizitie.

Utilizeaza aceleasi nume de culori in datele despre produse, asa cum apar pe pagina de destinatie. Spre exemplu, nu schimba o culoare precum albastru deschis in bleu, deoarece poti crea confuzie in randul clientilor.

Mai multe sfaturi despre cum ar trebui sa arate o pagina de produs gasiti pe Google Merchant Center: Feed de Produse – Probleme & Solutii.

product title

Sursa

Concluzii

Optimizarea titlurilor de produse nu este importanta doar pentru algoritmul Google, ci si pentru cumparatori sau clienti potentiali. De aceea, adaugarea celor mai relevante si utile caracteristici in denumirile tale de produse duce la sporirea numarului total de afisari, clickuri si conversii de la clienti.

Daca produsul tau are o caracteristica ce reprezinta un punct de vanzare pentru clientii tai, asigura-te ca il vei evidentia in titlu.

Nu uita sa testezi A / B diferite structuri si cuvinte cheie, deoarece in acest fel poti vedea ce functioneaza cel mai bine pentru fiecare dintre categoriile tale de produse.

Prin urmare, optimizarea denumirilor de produse poate oferi imbunatatiri semnificative succesului afacerii tale pe termen indelungat.

Pentru a-ti crea strategia optima de titluri de produse, nu ezita sa ne contactezi. Noi te vom ajuta sa-ti dublezi numarul vanzarilor si sa te bucuri de succesul meritat!

Author

Daniel Ene

SEO Growth Hacker & Partner at Moloso Agency. In love with SEO since day 1. Daniel Ene se considera unul din norocosii care si-a gasit pasiunea inca de la inceputul carierei lui. De peste 9 ani s-a implicat in proiecte mari si mici, de la start-upuri pana la companii internationale. Este in permanenta in cautare de nou si de evolutie atat profesionala cat si personala. Zi de zi cauta, testeaza si implementeaza noi trucuri de SEO pentru a a-si ajuta clientii sa aiba success.