Ecommerce Google Adwords Marketing Online

Cum Poti Optimiza in 5 Pasi Simpli Campaniile de Google Search?

Esti la inceput de drum in ceea ce priveste Google Ads dar iti doresti sa obtii cele mai bune rezultate in urma unor campanii platite de Google Search? Indiferent de marimea bugetului de care dispui, cu ajutorul catorva pasi simpli te poti asigura ca vei obtine cele mai bune rezultate.

Acest articol iti va oferi o serie de tips & tricks pe care le poti integra in strategia ta de marketing:

  • Alegerea cuvintelor cheie potrivite
  • Includerea/excluderea locatiilor
  • Asigura-te ca anunturile tale sunt originale
  • Asigura-te de importanta extensiilor
  • Actualizeaza in permanenta lista de cuvinte cheie negative
  1. Keyword Research

Gasirea cuvintelor cheie potrivite reprezinta un pas important atunci cand vorbim despre performanta unei campanii platite de Google Search. Tipurile de cuvinte cheie folosite vor influenta in mod direct calitatea utilizatorilor care vor ajunge pe site.

Este de preferat sa aducem acei vizitatori care sunt extrem de interesati de produsele sau serviciile oferite de business-ul tau. In acelasi timp, trebuie sa evitam sa platim pentru clickuri generate de cautari ce nu au o intentie clara de achizitie.

Putem controla calitatea traficului ce ajunge pe site folosind in mod corect optiunile de potrivire a cuvintelor cheie. O greseala de evitat o reprezinta folosirea potrivirii ample (broad match), ce permite anunturilor sa se afiseze si pentru cautari cu sens asemanator cuvantului cheie (aici pot fi incluse cuvinte sinonime sau asemanatoare).

Spre exemplu, daca incluzi in campanii cuvantul “rochii” fara a mentiona nicio optiune de potrivire, anunturile tale se vor afisa pentru o serie de cuvinte cheie irelevante. Acestea din urma nu vor face altceva decat sa iti consume bugetul fara sa aduca vanzari.

Mai jos se pot observa mai multe exemple de cuvinte cheie ce trebuie excluse in mod obligatoriu dintr-o campanie destinata vanzarii de rochii:

rochii broad match

Pentru a te asigura ca anunturile se afiseaza utilizatorilor interesati sa iti achizitioneze produsele, poti adauga in campanii cuvinte cheie mai specifice precum: rochii de seara cu spatele gol, rochii de vara din in si bumbac, rochii de seara lungi cu crapatura pe picior etc.

  1. Locatia

Un alt factor important de care trebuie sa tii cont atunci cand pornesti o campanie platita de Search il reprezinta locatia din care utilizatorul isi manifesta intentia de cumparare.

Folosindu-te de Google Trends, poti identifica cu usurinta judetele unde se cauta cu precadere produsul sau serviciul promovat de tine. Astfel eviti sa cheltui buget pe zone/judete in care intentia de cumparare este una scazuta.

De exemplu, pentru brandul de utilaje agricole Massey Ferguson exista interes major doar in 5 judete din Romania.

google trends

In plus, pe langa anumite judete specifice, poti alege sa te afisezi doar in anumite orase din tara. In zonele in care nu exista o gama larga de magazine fizice, oamenii apeleaza cu precadere la magazinele online. De aceea, este important sa redirectionezi bugetul catre zonele in care nu exista optiuni de a cumpara in apropiere.

  1. Originalitatea anunturilor

1. Axeaza-te pe nevoile potentialilor tai clienti:

Inainte de a mentiona detalii referitoare la pret, incearca sa aduci in prim plan beneficiile pe care produsul tau le poate aduce in viata consumatorului si cum il ajuta sa isi satisfaca nevoile.

Daca vorbim despre campanii ce ruleaza pe termen lung, evita sa introduci in anunturi detalii referitoare la perioada din an (iarna/vara), oferte promotionale (exista riscul de a uita sa modifici anunturile dupa ce promotiile expira).

Asigura-te ca in anunturi nu sunt mentionate produse sau branduri ce nu mai sunt prezente pe site-ul tau. Credibilitatea poate avea de suferit daca utilizatorul nu gaseste produsul mentionat in anunt.

2. Scoate in evidenta legatura dintre titluri / descrieri si cuvintele tale cheie:

Cu cat utilizatorul reuseste sa faca mai rapid conexiunea dintre anuntul tau si cautarea efectuata, cu atat sansele ca acesta sa converteasca cresc semnificativ. Asadar, este de dorit sa incluzi cuvantul cheie in titlul anuntului, acesta fiind primul element pe care il observa un utilizator.

Extensii

Pe langa un anunt scris corect gramatical, extensiile joaca un rol foarte important in captarea atentiei unui potential client.

Extensiile ofera informatii suplimentare ce vin in completarea anuntului publicitar, incurajand astfel utilizatorii sa aleaga produsele promovate. Extensiile pot cuprinde informatii precum locatia, numar de telefon, evaluarea magazinului, linkuri catre anumite parti din site-ul tau.

Incearca sa incluzi in campaniile tale cel putin 4 tipuri de extensii pentru a maximiza perfomanta anunturilor. Cele mai folosite extensii atunci cand vorbim despre cresterea numarului de conversii sunt: extensiile de sitelinkuri, extensii cu informații suplimentare, extensii pentru fragmente structurate de informatii, extensiile de promovare.

Sitelinkuri

Sitelinkurile redirectioneaza utilizatorii catre anumite pagini utile pentru acestia din site-ul tau. Sunt unele dintre cele mai versatile extensii pe care le poti folosi in anunturile tale, iar conform Google, te ajuta sa cresti rata de click cu pana la 10-20%. In plus, acestea aduc rezultate indifent de produsul/serviciul pe care alegi sa il promovezi.

De exemplu, pagina cu “Promotii”, paginile cu produse asemanatoare sau pagina cu informatiile de contact pot fi integrate cu usurinta in sitelinkuri.

Utilizatorul va da click pe sitelink si va accesa direct ceea ce doreste sa afle. De aceea este foarte important sa verifici periodic landing page-urile pentru a vedea daca acestea mai functioneaza. Atunci cand faci modificari in site, asigura-te ca modifici URL-ul final al extensiilor tale. Vei evita astfel sa platesti in plus pentru clickuri ce nu iti vor aduce nicio conversie. Totodata, redirectionarea utilizatorilor catre o pagina ce afiseaza un mesaj de eroare ii va descuraja pe utilizatori sa mai acceseze site-ul tau in viitor.

Desi denumirea sitelinkului poate sa aiba pana la 25 de caractere, este recomandat sa folosesti denumiri mai scurte, acestea fiind cele mai eficiente (18-20 caractere pentru desktop si 12-15 caractere pentru telefoanele mobile).

sitelinks google ads

Extensii cu informatii suplimentare

Foloseste extensiile cu informatii suplimentare pentru a evidentia caracteristicile ce te diferentiaza de concurenta. Prin doar cateva cuvinte sau o expresie poti influenta parerea pe care si-o formeaza utilizatorul in ceea ce priveste business-ul tau.

Poti sa adaugi extensii la nivel de grup de anunturi, de campanie sau la nivel de cont astfel incat sa nu omiti niciun anunt. Extensiile la nivel de cont ar trebui sa includa detalii generice despre business precum: “Livrare Gratuita”, “Service si Mentenanta”, “Importator Unic”.

Grupurile de anunturi si campaniile reprezinta niveluri mai detaliate si ar trebui sa personalizezi extensiile in functie de produsul pe care incerci sa-l vinzi. Sansele ca un utilizator sa dea click pe anuntul tau cresc considerabil in momentul in care acesta vede informatii precise despre produsul pe care il cauta.

Extensii pentru fragmente structurate de informatii

Aceste extensii iti permit sa oferi utilizatorilor informatii suplimentare despre produsele tale. “Structured snippets” sunt formate din antete predefinite (in functie de produsul sau serviciul promovat acestea pot varia: dotari, marci, cursuri, programe de studiu, destinații, hoteluri prezentate, acoperirea asigurării, modele, cartiere, catalog de servicii, emisiuni, stiluri, tipuri) si liste de valori.

Conform celor de la Google, este ideal sa incluzi cel putin 4 valori pentru fiecare fragment structurat de informatii, astfel incat utilizatorul sa poata observa varietatea serviciilor si produselor de pe site-ul tau. La fel, asigura-te ca incluzi mai multe fragmente in campaniile tale pentru a creste sansele de afisare a unei extensii relevante.

Astazi, peste 80% din trafic vine de pe telefoanele mobile. De aceea, este important sa incluzi unele fragmente mai scurte in campanii care sa fie mai usor de citit pentru utilizatorii care vad anuntul de pe un dispozitiv de dimensiuni reduse.

Extensii de promovare

Extensiile de promovare iti permit sa prezinti in detaliu ofertele si discounturile prezente pe site, intr-o maniera interactiva si intuitiva.

Prin intermediul extensiilor de promovare poti scoate in prim plan ofertele fara a mai fi nevoie sa modifici anunturile de fiecare data cand vrei sa promovezi o oferta noua. Utilizatorii pot vizualiza direct in anunt cele mai avantajoase discounturi de pe site-ul tau, determinandu-i astfel sa dea click.

  1. Foloseste cuvinte cheie negative in campaniile tale

Un aspect important pe care nu ar trebui sa il neglijezi il reprezinta includerea cuvintelor cheie negative in campaniile de Search. Fiecare antreprenor isi doreste sa maximizeze potentialul bugetului de marketing online, iar acest lucru devine realizabil doar daca anunturile tale se afiseaza pentru cele mai relevante cautari.

De exemplu, daca doresti sa pornesti o campanie pentru a vinde ulei de masline, este obligatoriu sa excluzi cuvintele cheie cu scop informativ.

Mai jos se pot observa mai multe exemple de cuvinte cheie ce nu implica intentie de cumparare din partea utilizatorului:

Cuvintele cheie “ulei de masline beneficii”, “uleiul de masline beneficii”, “ulei de masline pentru par”, “ulei de masline pentru ten” precum si alte cautari asemanatoare trebuie excluse inainte sa pornesti campania, intrucat costul pe care il vei plati pentru un astfel de click poate ajunge la 3 RON.

Dupa o perioada de timp in care campania a rulat, poti accesa rapoarte in care vei observa cautarile pentru care anuntul tau s-a afisat. In acel moment, poti exclude manual acele cautari ce nu sunt relevante pentru business-ul tau, cele care nu au CTR bun sau cele care nu au adus nicio conversie. In functie de tipul de produs/serviciu promovat poti porni campania cu o lista care sa cuprinda de la 50-100 cuvinte cheie negative pana la cateva sute. Indiferent de numarul de cuvinte cheie pe care alegi sa il incluzi initial, este important sa revii periodic pentru a identifica si alte cautari irelevante.

Este important sa iti creezi o lista de cuvinte cheie negative cat mai cuprinzatoare deoarece Google nu va face legatura intre sinonime sau alte variante asemanatoare. De exemplu, cuvintele cheie “beneficii” si “beneficiile” desi sunt asemanatoare la prima vedere, reprezinta doua cautari distincte.

O campanie PPC (Pay-per-Click) reprezinta o investitie pe termen lung ce poate ajuta orice business sa isi atinga obiectivele de marketing cu succes. O serie de setari facute ca la carte te vor ajuta sa atragi clickuri din partea utilizatorilor in momentele in care acestia cauta un produs de care au nevoie.

Author

Daniel Ene

SEO Growth Hacker & Partner at Moloso Agency. Daniel Ene se considera unul dintre norocosii care si-a gasit pasiunea inca de la inceput. De peste 11 ani s-a implicat in proiecte mari si mici, de la start-upuri pana la companii internationale. Este in permanenta in cautare de nou si de evolutie atat profesionala, cat si personala. Zi de zi cauta, testeaza si implementeaza noi trucuri de SEO pentru a a-si ajuta clientii sa aiba succes.