SEO off page Moloso

Daca doresti sa cresti gradul de constientizare a brandului tau in randul publicului si sa aduci in site-ul tau trafic organic care sa conteze, ei bine ai ajuns in locul potrivit, astazi dorim sa iti explicam detaliat care sunt practicile SEO off-page cu adevarat eficiente. Stim, nu gasesti prea multe informatii clar detaliate cu privire la acest subiect, si ca marketer sau ca owner de business, ai nevoie de date reale care sa poate fi aplicate, ca in timp sa generezi clientilor tai sau chiar business-ului pe care il conduci, trafic organic optimizat din punct de vedere SEO off page.

Ghid complet pentru a intelege SEO off page:

  1. Ce este SEO off-page?
  2. Care sunt elementele pentru SEO off page?
  3. On page SEO vs Off page SEO
  4. E-A-T 
  5. Tehnici SEO pentru off page

Majoritatea cautarilor efectuate in Google se realizeaza din doua motive: 

  1. Pentru a gasi informatii valoroase, care sa rezolve probleme;
  2. Pentru a cumpara produse si servicii care sa satisfaca nevoi.

E clar, orice business are nevoie de ambele tipologii de utilizatori – cei care cauta informatii si cei care doresc sa cumpere, deoarece oricare dintre cazuri genereaza o situatie de win-win, prin care acestia vor deveni clienti, sau abonati pe termen lung, ca intr-un final sa faca conversia. 

Pentru ca acest proces sa fie posibil e nevoie ca site-ul tau sa corespunda atat SEO on page cat si SEO off page. Pentru a citit mai multe despre ce este SEO si cum functioneaza motoarele de cautare, arunca un ochi pe acest articol – https://moloso.ro/blog/ce-este-seo/

Ce este SEO off page?

Optimizarea SEO off page are sub umbrela sa toate activitatile desfasurate in afara site-ului web cu scopul de a creste clasamentul unei pagini/site in randul cautarilor.  Actiunile SEO off page includ crearea de backlink-uri, incurajarea cautarilor de brand, cresterea gradului de engagement si share in social media. 

Cu alte cuvinte, lasa-i pe altii sa vorbeasca despre tine. SEO off – page reprezintă activitatea pe care o desfasori la tine in site pentru ca Google si alte motoare de cautare sa “vada” si sa indexeze informatia oferita de tine ca fiind valoroasa si de incredere.

O strategie implementata de SEO off page genereaza beneficii precum:

Increase in rankings – Poate cel mai important avantaj al SEO off page prin intermediul caruia site-ul va reusi sa se claseze sus in SERP (search engine results pages), care automat va genera trafic.

Increase in PageRank – Importanta unui site oferita de Google prin intermediul unui numar de la 0 la 10. Acesta este sistemul inventat de fondatorii Google, Larry Page și Sergey Brin, care a generat pentru Google success in ceea ce priveste relevanta cautarilor utilizatorilor. Astazi, page rank-ul depinde de inca 250+ de factori pe care Google le foloseste pentru clasificarea site-urilor web noi aparute. 

Expunere – Precum un joc de domino, higher rankings inseamna, de asemenea, o expunere mai mare, deoarece in momentul in care un site web se plaseaza printre primele pozitii, acesta devine mai accesat, primeste si mai multe link-uri si automat mai multe mentiuni in social media. 

Trustworthiness – Recent Google a introdus conceptul de expertiza, autoritate si incredere (E-A-T), care joaca un rol important in clasamente si are legatura directa cu SEO off-page. Mai multe inormatii despre acest subiect povestim putin mai jos pe cand vorbim despre ce este E-A-T si cum influenteaza SEO off page.

Unul dintre obiectivele cheie ale SEO off-page este acela de a construi autoritatea brandului. In ceea ce priveste brandul tau, te sfatuim sa iti  concentrezi atentia asupra calitatii si nu a cantitatii, si sa intelegi ce factori influenteaza urcarea siteului tau in cautari in comparatie cu a ta concurenta. 

  • Care sunt elementele pentru SEO off page?

    On-page SEO vs Off-page SEO

Cu siguranta te-ar ajuta sa ai o perspectiva mai detaliata a ceea ce priveste SEO on page vs SEO off page. Am dori in prima faza sa le clasificam pe categorii si dupa aceea sa iti prezentam o definitie clara pentru fiecare.

Diferenta dintre on page SEO vs off page SEO:

On-page SEO:

  • Site content;
  • Title tag & meta tag optimization;
  • H tag optimization;
  • Internal linking;
  • Image optimization;
  • Responsiveness, etc.

Off-page SEO:

  • Link building;
  • Content marketing;
  • Social media;
  • PR;
  • Brand building;
  • Influence marketing;
  • Recenzii de la clienti, etc. 

SEO on page – acopera toate tehnicile care ajuta ca motoarele de cautare sa inteleaga si sa clasifice continutul dintr-un site web, printre primele clasamente din Google. De la creare de continut calitativ si creativ, optimizarea de title tags, meta tags, si H tags pana la  internal linking, image optimization, si asa mai departe. 

SEO off page – acopera toate activitatile desfasurate in afara site-ului cu scopul de a construi link-uri calitative si valoroase cu ajutorul social media, content marketing-ului,  reviews, brand building, influence marketing, si asa mai departe. In caz ca ai citit in diagonala acest articol, mai sus am explicat detaliat ce este SEO off page… de asemenea, ai face bine sa te intorci si sa citesti, iti prinde bine. 🙂

  1. E-A-T

Asa cum am mentionat si mai sus, E-A-T (expertiza, autoritate si incredere), joaca un rol important in clasamentele Google și are legatura directa cu tehnicile SEO off-page. Construirea unui E-A-T bun on site cat si off site poate contribui semnificativ la imbunatatirea clasamentului oferit de Google.

Evident, E-A-T acorda importanta cautarilor cu adevarat relevante, luand in considerare termenii cheie dupa care se realizeaza cautarea, si nu “pierde vremea” asupra cautarllor despre irelevante. In aceste cazuri informatia afisata poate sa nu fie foarte specifica.

Relevanta informatiilor E-A-T este oferita de scorul de calitate a continutului “gasit” de google care corespunde cu informatiile si cuvintele cheie folosite la tine in site, dar si in afara site-ului.

Ce este E-A-T?

Expertiza, autoritatea si increderea, sunt concepte similare dar nu identice.

Expertiza – indica gradul de acuratete, cunostinte si deprinderi la nivel de continut atat on site cat si off site. Google in aceasta faza este in cautare de “comori” creative si relevante transpuse prin continut. 

Autoritate – intr-o forma sau alta, autoritatea este reprezentata prin reputatia pe care un site web incepe sa o capete in functie de informatiile clare, specifice si valoaroase pe care le genereaza despre un subiect, comparativ cu alti experti influenti din industrie.

Trust (incredere) – aici accentul cade pe cat de legitim, transparent si precis este continutul site-ului. De la acuratetea informatiilor din site, adresele de contact, adresa locatiei, modul in care sunt folosite infomatiile, pana la asezarea paginilor si siguranta siteului, acestia reprezinta factorii care influenteaza gradul de credibilitate acordat unui site.

  1. Tehnici SEO pentru off page

Mai intuitive ca niciodata, acestea odata realizate iti vor usura munca si rezultatele. ]

Cele mai importante tehnici SEO off page sunt:

  • Link Building
  • Social Media
  • Content Marketing
  • PR
  • Brand Building
  • Influencer Marketing
  • Recenzii de la clienti

Tehnica SEO off page #1: Link Building

Link buildingul este cea mai populară și eficientă tehnică SEO off-Page. Prin intermediul link-urilor calitativ construite, orice pagina web va fi precum o rachetuta ce va depasi fara sa priveasca in urma concurenta, astfel site-ul ajunge sa se pozitioneze in primele pozitii, in mod detasat.

Un exemplu simplu ar fi si acest articol, care, daca este mentionat de catre altcineva ca fiind un articol bun, cu un continut calitativ, motoarele de cautare Google vor intelege ca oferim informatii bune si automat vom “urca in voturi”. Cu alte cuvinte, in timpul procesului de clasare, motoarele de cautare vor “tine cont de voturile” pozitive atunci cand vor decide daca acest aticol merita sa fie sau nu clasat printre primele afisari pentru termenul „SEO off-page”. 

Cele doua aspecte importante ale link building-ului

  1. Fii atent la autoritatea domeniului care iti furnizeaza link-ul, autoritate generata de profilul de link-uri pe care il are, si incearca sa eviti link-uri din site-urile cu multe SPAM-uri, acestea iti pot ingreuna munca. Daca doresti sa afli daca pagina ta are un domeniu bun de link-uri poti folosi tool-ul Domain Authority (DA). 
  2. Textul ancora (expresia-cheie) cu ajutorul caruia iti creezi link-ul pentru a ajunge pe o alta pagina din site sau din afara. Ai in vedere ca textul ancora sa fie relevant cu pagina targetata, sa nu depaseasca 5-6 cuvinte si sa fie inclusi in prima jumatate a articolului. 

Trei factori principali pe care ar trebui tii cont atunci cand incepi sa creezi link-uri:

  • natural links: fie ca este vorba de un utilizator, un client sau un citittor – acestia vor share-ui/aprecia in mod natural continutul site-ului tau – ca fiind un site de incredere. 
  • manually build links: soliciti in mod direct clientilor sa dea mai departe continutul site-ului.
  • self-created links: atunci cand postezi link-ul site-ului tau in comentarii, forumuri, comucicate de presa, etc.
  • Tehnica SEO off page #2: Social Media

Actiunile din social media corespund direct cu “SEO off site”, acestea reprezentand o alta forma de construire de link-uri. Facebook, Instagram, TikTok, Linkedin si Twitter , sunt cele mai puternice platforme media, reusind sa tina conectati milioane de oamnei de pe intreg globul. Daca tu activezi acolo cu al tau business, sansele sa iti cresti traficul in site se propaga exponential. Shares and likes are the social media magic tricks. Prin intermediul lor se realizeaza brand awareness, fapt ce favorizeaza implicit si SEO off page. O singura conditie si cea mai importanta, fii activ. Asa poti sa mai aduci trafic organic in platformele tale media. 

Foloseste-te de promovarea online:

Nu mai e niciun secret, oricat de creative si interactive pot fi postarile tale, doar printr-o minune poti sa captezi atentia tututror followerilor in mod organic. Stii prea bine, strategia asta de mult nu mai functioneaza. Astazi, daca iti doresti sa ajungi la un public mai mare, e necesar sa te folosesti de tool-urile de promovare puse la dispozitie gigantii internetului. 

O strategie de promovare online poate atinge stelele cu viteza luminii daca este realizata in mod corect, optimizarea campaniilor de social media iti pot genera vizitatori valorosi care sa interactioneze cu brandul si sa se realizeze si conversia.

Tehnica SEO off page #3: Content Marketing

Poate cea mai creativa parte din toate tehnicile mentionate aici. Crearea de continut in platformele online reprezinta o tehnica buna de SEO ce poate fi incadrata atat la categoria de SEO on page, cat si la SEO off page. Fie ca publici in site sau in afara lui, orice continut pe care il creezi va fi vazut de motoarele de cautare ca fiind o informatie relevanta cu referire la brandul tau. 

Fie ca faci o postare, un articol sau creezi un infografic despre un subiect de interes ce are legatura cu business-ul tau, vei face pasi frumosi si rapizi spre crearea unui content marketing calitativ care in timp iti va genera vizibilitate. Crearea unui continut creativ si interactiv iti va facilita strategia de SEO off page. 

Genereaza interes fata de continutul tau, indeamna-i pe privitori si cititori sa iti share-uiasca materialele: foto, video, infografice, articole de blog, sondaje, studii si lucrari de cercetare, si vei atinge acel trafic organic dupa care toata lumea tanjeste. 

Tehnica SEO off page #4: PR

Pentru multa vreme, PR si SEO au fost percepute ca fiind doua activitati total diferite, fara scopuri comune, dar de curand, liniile celor doua s-au estompat si s-au contopit intr-o  colaborare armonioasa. 

Astazi PR-ul digital reprezinta tactica de construire a legăturilor pentru multe tehnici SEO, fiind o modalitate perfecta de a obtine authority links la scara mare. Te poti folosi de PR pentru a promova o poveste interesanta care sa corespunda cu linkable assets.

Marketingul de conținut, ca tehnica, este strâns legat de link building, social media și PR, care te ajuta la construirea autoritatii de brand.

Tehnica SEO off page #5: Brand Building

Pe masura ce aplici toate tehnicile SEO off page, si implicit semnalele digitale de recunoastere, link building-ul se completeaza perfect cu brand building-ul. Odata construit un brand puternic in jurul business-ului tau iti va creste si vizibilitatea marcii. 

Gandeste cu doi pasi inaintea clientului tau si fii prezent in platformele in care el s-ar afla, sau in locuri unde cauta companii cu acelasi profil pe care si tu il ai. Cum iti dai seama daca te afli in locul potrivit? E simplu, imediat cum incepi sa primesti trafic de calitate, inseamna ca ai “tras lozul” sau backlink-uri bun si te afli in locul potrivit. 

Te intrebi cum se intersecteaza SEO off page cu brand building-ul?

Poate cel mai puternic indicator care iti construieste brandul si iti va aduce mereu trafic valoros, este brand searches (cautarile de marca).

Cautarile de brand ar putea fi dupa numele brandului tau, produse, servicii sau dupa un nume de domeniu de activitate. Pentru a putea vedea interesul exprimat pentru brandul tau, poti arunca o privire in Google Trends. link activ – https://trends.google.com/trends/?geo=US 

Permite-ne sa iti mai oferim inca un motiv pentru care sa iti concentrezi atentia pe brand building: Search engine results pages (SERP)

SERP – sunt pagini web create sa serveasca utilizatorilor in momentul in care cauta fie un produs, un serviciu sau o informatie, folosind un motor de cautare, cum ar fi Google. Utilizatorul isi introduce cuvantul cheie, adesea folosind fraze specifice cunoscute, peste care motorul de cautare prezinta un SERP.

Fiecare SERP este unic, chiar și pentru cautarile efectuate pe acelasi motor de cautare, utilizand aceleasi cuvinte sau fraze de cautare. Acest lucru este posibil deoarece fiecare motor de cautare personalizeaza experienta utilizatorilor, prezentand rezultate bazate pe o gama mare de factori, cum ar fi locatia fizica a utilizatorului, istoricul, si setarile sociale. 

Ce sunt SERP-urile de marca?  Acestea sunt rezultatele cautarii care se afiseaza atunci cand cineva cauta numele brandului tau.

Search queries (interogarile de cautare) in SERP care vizeaza numele brandului sunt absolut esentiale pentru afacerea ta, cu cat acestea sunt mai clare, aliniate cu valorile brandului, cu atat business-ul va avea mai multe cautari specifice.

Eforturile de construire a brandului il ajuta pe Google sa perceapa site-ul tau web ca fiind un site de incredere. In momentul in care investesti timp si bani in brandul business-ului tau vei constata ca obtii in mod natural link-uri si mentiuni web fara sa mai fie nevoie sa lucrezi proactiv la construirea de link-uri.

Aceasta tehnica SEO off page iti va aduce rezultate masurabile in timp. 

Tehnica SEO off page #6: Influencer Marketing

Atat in 2020 cat si in 2021, Influence Marketing a capatat o alta forma, astazi totul se invarte in jurul platformelor social media, Instagram si TikTok.

Cu toate acestea, iti recomandam sa nu incerci sa folosesti influence marketingul ca modalitate de a construi link-uri, cu exceptia celor care au “nofollow”. Aceasta este o eticheta speciala pe care o poti adauga la un link care le “spune” motoarelor de cautare sa nu “numere” legatura respectiva ca „vot de incredere” catre site-ul web de referinta. Linkurile din continutul sponsorizat incalca Regulile Google, de aceea e bine sa le evitam.

Marketingul realizat cu jutorul influencerilor cunoscuti reprezinta un mod inedit de a construi in jurul brandului tau interes, care intr-un final sa iti aduca noi segmente de public.

Tehnica SEO off page#7: Recenzii de la clienti

Ultimele studii arata ca 93% din oameni sustin că recenziile online au impact asupra deciziei de cumpărare. Ei bine, credem ca deja ai inteles de ce e atat de important sa te ocupi de acest aspect. Reputatia online este o etapa/tehnica SEO off page pe care nici un business nu trebuie sa o ignore.

Atunci cand recenziile sunt realizate in mod organic/corect, Google poate percepe site-ul tau ca fiind de incredere, obtinand semnale de marca (brand signals) care iti vor spori autoritatea brandului in randul cautarilor. Daca te ocupi de acest aspect, poti urca in pozitiile de cautare Google in mod organic, si automat la cresterea conversiilor.

Concluzie

Calitatea – modalitatea cea mai buna de a reusi in zilele noastre si de a te diferentia de concurenta. Fa-ti site-ul super-friendly si eye-catchy atat la nivel de continut cat si structura, promoveaza-l in mod corespunzator si obtine link-uri care sa te duca pe culmile succesului doar prin metode naturale si nonaggressive. Construieste-ti o prezenta in online axata pe cititor si raspunde nevoilor lui in mod onest. Aceste lucruri fac parte din optimizarea SEO off page de succes.

Author

Daniel Ene

SEO Growth Hacker & Partner at Moloso Agency. In love with SEO since day 1. Daniel Ene se considera unul din norocosii care si-a gasit pasiunea inca de la inceputul carierei lui. De peste 9 ani s-a implicat in proiecte mari si mici, de la start-upuri pana la companii internationale. Este in permanenta in cautare de nou si de evolutie atat profesionala cat si personala. Zi de zi cauta, testeaza si implementeaza noi trucuri de SEO pentru a a-si ajuta clientii sa aiba success.