Business Ecommerce Google Adwords Marketing Online SEO

Promovarea Online: 10 Metode Inedite Pentru Cresterea Afacerii Tale

influencer 6821042 960 720

Odata ce lumea digitala a luat amploare, metodele pentru promovarea online s-au raspandit din ce in ce mai mult, acaparand businessurile rand pe rand. Pentru a supravietui pe aceasta piata aglomerata, ai nevoie de clienti, iar pentru a atrage in mod constant clienti, ai nevoie de o promovare continua.

Daca ai o afacere online si nu stii care sunt metodele optime prin care o poti promova, te afli in locul potrivit. In cele ce urmeaza, iti vom prezenta cateva dintre acestea.

1. Promovarea SEO

Promovarea SEO sau optimizarea site-ului web pentru motoarele de cautare consta in mai multe etape, iar majoritatea se desfasoara pe plan intern, insa este foarte important sa atragi trafic si din surse externe.

Inainte sa incepi lucrul efectiv pentru cresterea pozitiilor in rezultate, este necesar sa efectuezi o analiza SEO aprofundata a site-ului, precum si sa-ti examinezi concurentii, nisa lor tematica. Orice actiune trebuie sa aiba loc conform unui plan bine pus la punct.

Putem spune ca exista 5 elemente de baza ale procesului de optimizare a motoarelor de cautare:

Screenshot 2 1

🌟 Keyword Research
Keyword Research reprezinta fundatia unui site, un pas care sta la baza atingerii obiectivelor de business pe termen lung. Poti afla ce termeni de cautare introduc oamenii in Google, poti prezice schimbarile din piata, se pot produce noi produse / servicii sau continut pe care oamenii il cauta in mod activ.

Insa cel mai important, poti rupe bariera dintre business si cumparatori, pentru ca le poti intelege si satisface pe deplin nevoile, mult mai usor.

♨️ Ce trebuie sa ai in vedere?
– Intelegerea intentiei de cautare: afla ce isi doresc cu adevarat utilizatorii,
– Tipurile de cuvinte cheie pe care trebuie sa le vizezi pentru afacerea ta,
– Gasirea patternului de cautare.

🔖 Meta Taguri
Al doilea pas extrem de important dupa keyword research este sa construiesti meta tag-urile. Ce sunt acestea? Etichete HTML care descriu continutul unei pagini pentru motoarele de cautare si vizitatorii site-ului. Insa, daca vrei sa stii mai multe despre importanta lor, acceseaza articolul urmator: https://moloso.ro/blog/meta-taguri/.

keyword research google ads ppc illustration

 

🌟 Structura Site-ului
Optimizarea structurii unui site este un punct de plecare pentru businessurile din mediul online care doresc ca site-ul lor sa raspunda corect la cautarile din search engines si sa se afiseze pe prima pagina in SERPs.

Cu ce te ajuta o structura interna bine pusa la punct?
– atragerea unui trafic relevant si calitativ pe site
– cresterea numarului de conversii
– cresterea vanzarilor
– imbunatatirea experientei utilizatorilor pe site

Daca vrei sa afli mai multe despre structura SEO pentru un site e-commerce, acceseaza acest articol: https://moloso.ro/blog/structura-arhitecturala-site/.

1 JRMaq1lSNn2jssWjWdy2vgSursa: https://medium.com/@flannerykj/your-building-a-website-site-builder-or-wordpress-3d9acbe79c7c

🌟 Content Writing
Scrierea de continut reprezinta procesul de planificare, scriere si editare a continutului web in scopuri de marketing digital.

De ce este importanta scrierea corecta a continutului?
Companiile ar trebui sa vada content writingul ca pe o investitie care poate genera atat conversii, cat si loialitatea clientilor. Acesta pune bazele unei prezente online puternice, care este cruciala intr-o lume dominata de prezenta internetului.

Inainte sa incepi sa lucrezi la continutul tau, trebuie sa ai in vedere 3 aspecte esentiale:

fdsf

🌟 Link Building
Link Buildingul reprezinta procesul prin care obtii linkuri de pe alte site-uri web catre site-ul tau. Motoarele de cautare vad aceste backlinkuri ca pe o recomandare de pe alte site-uri care iti considera continutul foarte valoros, fiind dispuse sa-si trimita publicul catre site-ul tau.

Ai grija sa primesti backlinkuri din surse relevante si calitative, pentru ca Google sa iti vada site-ul ca pe o autoritate. Asadar, pentru a avea parte de rezultate optime, asigura-te ca iti construiesti o strategie solida de Link Building.

📝 Ce trebuie sa retii?
– Construirea de linkuri ar trebui sa fie o parte esentiala a strategiei tale SEO.
– Link Buildingul te poate ajuta sa generezi mai mult trafic si sa atragi noi segmente de public pe site-ul tau.
– Acesta va conduce la un clasament pe pozitii superioare in Google si iti va creste brand awarenessul.
– Link Buildingul este o strategie de crestere si face parte din practicile de optimizare SEO Off-Page.
– O strategie smart ar trebui sa vizeze, in principal, atragerea unui public nou interesat de ceea ce are de oferit site-ul tau.

🌟 SEO Tehnic
SEO Tehnic face referire la optimizarile site-ului web care ajuta motoarele de cautare sa acceseze cu crawlere si sa indexeze site-ul mai eficient, astfel incat sa contribuie la imbunatatirea clasamentului organic.

Trebuie sa stii ca motoarele de cautare acorda un tratament preferential in SERPs site-urilor care afiseaza anumite caracteristici tehnice, cum ar fi:
– conexiune sigura,
– design receptiv,
– timp de incarcare rapid etc.

Prin urmarea acestor instructiuni, poti contribui la asigurarea faptului ca securitatea si structura site-ului tau corespund asteptarilor algoritmilor lui Google si sunt recompensate ca atare in rezultatele cautarii.

BABLE FEATURESursa: https://bbf.digital/13-technical-seo-factors

Afla mai multe lucruri de interes despre optimizarea SEO dand un simplu click aici.

2. Promovarea SEM

SEM (Search Engine Marketing) este o modalitate eficienta de a-ti dezvolta afacerea pe o piata din ce in ce mai competitiva. In trecut, SEM a fost folosit ca un termen umbrela care includea SEO si cautarea platita.

De-a lungul timpului, pe masura ce industria de marketing digital a evoluat, termenul SEM a incetat sa fie folosit pentru ambele tipuri de strategii de marketng online, ajungand sa faca referire strict la activitatile de cautare platite.

search engine marketing

SEM vs. SEO
SEM se concentreaza pe atragerea de trafic prin publicitate platita. La fel ca si SEO, SEM identifica cuvintele cheie printr-un proces de keyword research pentru a gasi acele cuvinte pe care publicul le cauta.

Un alt aspect este legat de dezvoltarea arhitecturii site-ului web. SEM si SEO beneficiaza de pagini ale site-ului web usor de scanat de catre robotii de cautare si care includ legaturi logice catre alte site-uri web.

Departamentele de marketing sunt principalii beneficiari ai SEM. Platind pentru anumite cuvinte cheie, pot genera trafic de intrare catre site-uri web. SEM ajuta, asadar, la cresterea traficului, facand ca produsele si serviciile sa se afiseze mai vizibil, insa, in acelasi timp, trebuie sa aiba grija la activitatile false ale site-ului sau care nu le raspund nevoilor.

3. Promovarea PPC

Pe langa traficul de cautare organic, iti poti imbunatati si mai mult strategia de marketing online prin derularea unei campanii PPC, folosind Google Ads. Aceasta metoda implica licitarea pentru cuvintele cheie pentru care vrei ca anunturile tale sa fie clasate in motoarele de cautare.

In esenta, este o modalitate de a cumpara vizite pe site-ul tau, in loc sa incerci sa castigi acele vizite in mod organic, iar tu platesti doar daca un utilizator da click pe anunt.

De pilda, daca licitezi pentru cuvantul cheie „pantofi dama”, anuntul tau ar putea aparea pe prima pozitie in rezultatele cautarii Google.

pantofi

Sunt multe aspecte de luat in considerare pentru construirea unei campanii PPC de succes: de la cercetarea si selectarea cuvintelor cheie potrivite, pana la organizarea lor in campanii si grupuri de anunturi bine alcatuite si pana la crearea paginilor de destinatie PPC optimizate pentru conversii.

Motoarele de cautare rasplatesc campaniile PPC relevante, directionate intr-un mod inteligent si taxeaza mai putin pentru clickurile pe anunturi.

Daca anunturile si paginile de destinatie sunt utile si satisfacatoare pentru utilizatori, Google te taxeaza mai putin per click, ceea ce duce la profituri mai mari pentru businessul tau. Asadar, daca vrei sa incepi sa utilizezi PPC, este important sa inveti cum sa o faci corect sau sa iti alegi un partener de incredere.

4. Promovarea Online prin Content Marketing

Content Marketingul este o strategie de marketing folosita de companii pentru a atrage clienti potentiali, pentru a creste vanzarile si gradul de costientizare si credibilitate a marcii. Putem spune ca este o forma artistica a marketingului menita sa creeze, sa publice si sa distribuie continut de calitate pentru un public tinta care activeaza in mediul digital.

Continutul creat trebuie sa ofere informatii valoroase si de interes pentru publicul tau tinta, de aceea este esential ca mai intai de toate sa identifici in mod corect nevoile specifice ale publicului tau.

Un alt pas important este sa te decizi sub ce forme vei prezenta informatiile, astfel incat sa fie cat mai atractive si usor de inteles. Nu uita ca marketingul de continut necesita livrarea continua si in mod regulat a unor cantitati mari de continut, conform unei strategii de marketing bine gandita.

content marketingSursa: https://brandroofsolutions.com/content-marketing-services/

Cum iti ajuta Content Marketingul businessul sa creasca?
– prin atragerea vizitatorilor si cresterea traficului pe site
– vizibilitate mai mare in motoarele de cautare
– crearea valorii pentru publicul tau
– autoritate de domeniu superioara
– generarea unei perceptii pozitive asupra marcii
– educarea pietei cu privire la produsele sau serviciile tale
– generarea mai multor clienti potentiali
– reducerea costului de achizitie a clientilor etc.

Mai multe despre Content Marketing vei gasi pe: https://moloso.ro/blog/content-marketing/.

5. Promovarea prin Blog

💫 Creeaza-ti un blog si posteaza continut de calitate in mod regulat!

Aceasta este o strategie pe termen lung care nu va da rezultate peste noapte, insa, cu rabdare vei atinge si acele obiective de marketing mult visate. Mai intai de toate, trebuie sa intelegi importanta adoptarii acestei metode de promovare online.

Construirea unui blog demn de luat in considerare in orice industrie sau nisa, nu numai ca ajuta la atragerea de trafic prin cresterea interesului in ochii lui Google 👀, dar duce si la crearea de autoritate.

Daca poti deveni o autoritate in domeniul in care activezi, atunci cu siguranta vei atrage atentia consumatorilor, a mass-mediei si a proprietarilor de afaceri, deopotriva. Acest lucru, la randul sau, va aduce cantitati enorme de vizibilitate si va creste considerabil vanzarile.

Mai mult decat atat, blogul tau poate deveni un loc in care poti sa oferi sfaturi, poti impartasi informatii si poti interactiona cu clientii tai. O relatie de durata se bazeaza mai intai pe incredere, iar blogul este o modalitate excelenta de a construi asta.

blog2Sursa: https://www.webnode.com/blog/how-to-become-a-successful-blogger/

6. Promovarea prin Social Media

Marketingul pe retelele sociale este o modalitate de a-ti promova marca, produsele sau serviciile prin canale precum: Facebook, Instagram, Twitter etc. Exista multe metode pe care le poti folosi pentru a utiliza retelele sociale ca sa generezi trafic catre site-ul tau.

Asadar, cum poti sa-ti creezi prezenta pe aceste platforme si sa-ti cresti notorietatea?
– Publica in mod regulat informatii relevante si unice pentru publicul tau.
– Difuzeaza reclame directionate pentru campanii sociale.
– Foloseste hashtag-uri, imagini calitative si linkuri relevante in postarile tale.
– Interactioneaza cu publicul tau, precum si cu influente din nisa ta.

Ce trebuie sa stii e ca promovarea pe retelele sociale nu genereaza neaparat vanzari. In schimb, este adesea folosita pentru a creste gradul de implicare, pentru a construi legaturi, pentru a-ti aduce continutul in atentia clientilor si pentru a crea un brand distinctiv.

social media 6134993 960 720

7. Promovarea prin TikTok

Promovarea online prin TikTok te va ajuta sa convingi cat mai multi oameni sa-ti descopere videoclipurile, sa-i ghidezi catre site-ul tau si sa-ti imbunatatesti sansele de a castiga followers. Aceasta promovare este disponibila pentru toate conturile TikTok.

Pe langa acestea, ea iti permite sa monitorizezi rezultatele campaniilor de promovare si sa urmaresti informatii de baza despre videoclipuri precum:
• Numarul vizionarilor video,
• Numarul de aprecieri, comentarii si distribuiri pentru videoclipul tau,
• Cate persoane ti-au vizitat site-ul,
• Varsta si sexul persoanelor care interactioneaza cu videoclipul tau.

Ce beneficii iti aduce promovarea pe TikTok?

👉 Ramai la curent cu tendintele: Utilizatorii generatiei Z sunt stapani ai hashtagurilor, provocarilor si creatorilor de tendinte. Daca poti urmari tendintele, poti sa fii cu un pas inaintea competitorilor tai in acest joc de marketing.

👉 Interactioneaza cu publicul tau: Datorita unui aspect social si comunitar, aplicatia ofera modalitati simple de a interactiona cu urmaritorii tai. Pe langa faptul ca interactiunea cu publicul este usoara si distractiva, aceasta iti poate aduce si notorietatea de care ai nevoie pentru a creste.

👉 Creste gradul de constientizare a marcii: TikTok este platforma ideala pentru a-ti face cunoscuta personalitatea marcii. Acesta iti permite sa-ti prezinti brandul in moduri cat mai creative, iar lucrul cu influencerii te poate pozitiona pe piata in randul unui public mai tanar.

👉 Fa publicitate produselor / serviciilor tale: Platforma ofera TikTok pentru Business, care te ajuta sa-ti promovezi brandul si sa-l aduci la urmatorul nivel.

👉 Obtine informatii despre urmaritorii tai si despre performanta continutului tau: Daca ai un cont Pro, poti utiliza functia de analiza a aplicatiei. Acest lucru te poate ajuta sa ajungi la cat mai multi oameni si sa-ti dezvolti contul exponential.

Tik Tok scaledSursa: https://www.open.online/2019/11/09/guida-a-tiktok-consigli-uso-consapevole-del-vostro-primo-social-cinese/

8. E-mail Marketing

Dezvolta o relatie cu clientii tai prin E-mail Marketing!

Marketingul prin e-mail este unul dintre cele mai rentabile tipuri de strategii de marketing digital. E-mailul este adesea privit ca un inlocuitor mai eficient pentru marketingul prin corespondenta directa, deoarece poti ajunge direct la o retea mare de clienti prin intermediul unor buletine informative, reclame sau memento-uri prin e-mail.

Marketingul prin e-mail poate fi directionat foarte specific folosind datele demografice si alte informatii pentru a segmenta listele si a obtine cel mai bun rezultat. Asadar, ia in considerare liste de e-mail care raspund nevoilor specifice ale fiecarui individ si care pot prezenta o abordare personalizata a campaniilor tale.

🔎 Arunca o privire atenta si clara asupra obiceiurilor de cumparare ale clientilor tai si foloseste aceste informatii pentru a-ti dezvolta strategia optima.
Pentru a avea succes cu aceasta metoda de promovare, trebuie sa oferi ceva gratuit in schimbul adresei de e-mail a consumatorului, ceva de valoare.

De asemenea, trebuie sa te asiguri ca mentii un flux constant de comunicare cu lista ta de e-mailuri. Inlcude promotii, continut nou, lansari de produse si alte stiri care pot incuraja clientii sa-ti viziteze site-ul.

🎁 Le poti trimite chiar si mici pachete cadou in timpul sarbatorilor pentru a-i face sa revina pe site-ul tau si de ce nu, sa-ti promoveze afacerea in randul prietenilor sau familiei.

email 3249062 960 720

 

9. Influencer Marketing

Ce sunt influencerii?
Sunt oameni care au un public online mare si care au puterea de a influenta comportamentul de cumparare al acestuia. Ce fac ei? Scriu o postare pe blog despre produsul tau, posteaza continut pe retele sociale, vorbesc despre produsele tale la un eveniment, fac tutoriale etc., reusind sa-ti promoveze brandul catre un public masiv si relevant.

Cum functioneaza?
Influencerii (persoanele cu un numar foarte mare de followers) sunt platiti pentru a-ti promova produsele sau serviciile. Cand vei gasi influenceri care sunt in conformitate cu valorile brandului tau si rezoneaza cu clientii tai, atunci te poti considera norocos, deoarece aceasta strategie de marketing poate fi extrem de eficienta pentru unele companii.

Inainte de a contacta un influencer, fa-ti timp pentru a te familiariza cu conturile acestuia din toate retelele, comenteaza, apreciaza si distribuie continutul lui. Asigura-te ca oferi ceva de valoare egala in schimb, de pilda, ii poti oferi o luna de cursuri gratuite in schimbul unei recenzii pe blogul lui si a mentiunilor pe retele sociale.

influencer marketingSursa: https://www.romaniajournal.ro/business/the-influencer-marketing-industry-will-grow-significantly-at-the-local-level-in-2022-and-2023/

10. Marketing Afiliat

Marketingul afiliat este o strategie online pe care o poti folosi pentru a genera venituri suplimentare, pentru a-ti promova produsele / serviciile, precum si pentru a genera trafic pe site. Este un proces de castigare a unui comision prin promovarea produselor / serviciilor altor companii.

Acesta consta adesea in promovarea unui produs printr-un blog sau un videoclip, ori in prezentarea de reclame pe site-ul tau. Primesti o plata pentru fiecare vanzare efectuata prin linkurile tale.

Pentru a incepe, e nevoie de un program de marketing afiliat pentru a atrage influenceri si alti potentiali parteneri (afiliati) care sa-ti promoveze marca in schimbul unui comision pentru orice vanzari rezultate. Aceste programe de marketing afiliat sunt usor de configurat.

Asadar, cu un program de afiliere, oamenii care cred in brandul tau iti pot distribui informatiile si iti pot creste piata pe o platforma bazata pe comisioane. Insa, trebuie sa ai in vedere faptul ca un program de afiliat sau asociat nu are sens pentru fiecare business. Cu toate acestea, daca vei incerca, vei putea vedea rapid ca eforturile tale de marketing vor fi rasplatite pe masura, fara sa faci prea multe.

MG Blog 8Sursa: https://zainview.com/the-complete-guide-to-affiliate-marketing-and-how-to-get-started/

Concluzii

Lumea digitala ofera nenumarate oportunitati pentru companii de a-si creste audienta si vanzarile, asa ca este timpul sa incorporezi in planul tau de afaceri metodele pentru promovarea online potrivite businessului tau.

Noi ti-am prezentat cateva dintre acestea, tu ai posibilitatea sa-ti alegi spre care iti vei indrepta demersurile viitoare.

Vrei sa implementezi content marketingul pentru a genera trafic catre site-ul tau?
Sau poate vrei sa-ti cresti si sa-ti implici publicul prin intermediul retelelor sociale?
Eu zic ca poti incepe sa utilizezi SEO pentru a imbunatati clasamentul site-ului tau si mai apoi sa rulezi o campanie PPC.

Totodata, trebuie sa ramai consecvent, sa ai rabdare si sa nu te lasi coplesit facand prea multe lucruri deodata. Alege cateva dintre metodele pentru promovarea online prezentate mai sus care crezi ca iti vor aduce cea mai mare profitabilitate, apoi monitorizeaza si optimizeaza constant, pe masura ce incepi sa vezi rezultate.

Daca nu stii ce metode s-ar potrivi cel mai bine businessului tau, poti apela la serviciile noastre si impreuna vom face din afacerea ta o prezenta online remarcabila.

Author

Iolanda Dinu

Online Marketing Specialist