Marketing Online

Statistici Piata de Search Organic pe Industrii: Martie 2020

digital-marketing-1433427_1280

Avand in vedere situatia actuala, in cadrul Agentiei Moloso, analizam in permanenta datele si statisticile curente, atat la clientii activi cat si la nivel de piata. In acest articol prezentam datele pe mai multe industrii legate de traficul organic, cautarile la nivel de nisa si alte informatii interesante. Metricii despre care vorbim aici sunt trafic, vanzari si comanda medie.

Din ce observam in aceasta perioada, pe aproape toate nisele mari, cautarile si traficul sunt in crestere. Nisa cea mai afectata de scaderea volumului de cautari este Travel.

Mai jos sunt celelalte doua articole din aceasta serie:

Cum COVID-19 a Influentat Bugetele de Marketing: Grafice si Date

Cum a Influentat COVID-19 Bugetele de Marketing: Grafice si Date – Partea a 2-a

Ca perioada de raportare am analizat 1-31 Martie 2020.

In graficele de mai jos avem impactul pe care COVID-19 il are in business-urile din Romania. Pentru a intelege cat mai bine piata am decis sa includem doar magazinele online cu minim 10 comenzi / zi si business-urile ecommerce si nonecommerce cu trafic organic semnificativ pentru fiecare industrie in parte.

Trebuie luat in considerare ca pe industriile Health, Food, Garden, Home & Deco sunt clienti activi pe SEO si s-a lucrat intens aici.

  1. Health / Clinici: Cautarile YOY au crescut cu 10%, iar traficul organic cu 100%
  2. Food: Cautarile YOY au crescut cu 295%, iar traficul organic cu 80%
  3. Garden, DIY & Tools: Cautarile YOY au crescut cu 83%, iar traficul organic cu 57%
  4. Home & Deco: Cautarile YOY au crescut cu 93.5%, iar traficul organic cu 48.5%
  5. Imbracaminte: Cautarile YOY au scazut cu -23%, iar traficul organic cu 32%
  6. Eyewear: Cautarile YOY au scazut cu -26%, iar traficul organic cu -5%
  7. Beauty: Cautarile YOY au crescut cu 106%, iar traficul organic cu -26.33%
  8. Incaltaminte: Cautarile YOY au scazut cu -26%, iar traficul organic cu 40%
  9. Travel: Cautarile YOY au scazut cu -33%, iar traficul organic cu -84%
  10. Outdoor: Cautarile YOY au scazut cu -39%, iar traficul organic cu -41%
  11. Betting & Casino: Cautarile YOY au scazut cu -45%, iar traficul organic cu 140%
  12. Retail: Cautarile YOY au scazut cu -45%, iar traficul organic cu -17%
  13. Rent a Car: Cautarile YOY au scazut cu -52%, iar traficul organic cu -27%

Impactul asupra valorii cosului mediu (AOV) a business-urilor din Romania

Dupa cum probabil era de asteptat, tot ce inseamna Food, Supermarket a inregistrat cresteri semnificative ale cosului de cumparaturi. Cresterea pe care noi am inregistrat-o este de 46%. Numarul produselor comandate/comanda a crescut iarasi semnificativ.

Comportamentele de cumparare se schimba de la zi la zi, si pentru antreprenori este complicat sa faca predictii. Pentru cei care au trafic semnificativ acum, provocarea este livrarea si onorarea tuturor comenzilor la timp.

Scaderile de peste 30% ale AOV de notat si luat in calcul sunt si la industrii precum Home & Garden, Fashion, Outdoor, Rent a Car.

Concluzii:

Este complicat in aceste timpuri sa facem predictii la ce se va intampla. Piata este foarte volatila, comportamentele de cumparare se schimba de la o zi la alta. Toate depind foarte mult de ce apare in fiecare zi.

Din toate datele pe care le-am analizat, business-urile care prospera in aceasta perioada, sunt cele care au investit mult in SEO in ultimul an de zile. O parte din clientii nostri de SEO au redus bugetele de Paid Marketing in aceasta perioada, pentru ca nu puteau sa onoreze toate comenzile primite in timp util si corect pentru clientii lor.

Chiar daca tendinta in aceasta perioada este sa opresti bugetele de marketing, iti spunem sa nu o faci, pentru ca acum ai cea mai mare nevoie de asta. SEO dupa cum bine stii, nu te poate salva de pe o zi pe alta, sau de pe o luna pe alta, ci este nevoie de implicare si investitie constanta pe termen lung. El te ajuta atunci cand te astepti cel mai putin.

La final te las cu o intrebare. Cum ar fi fost acum pentru tine, pentru business-ul tau, sa ai trafic organic dublu sau triplu fata de cifrele actuale? Cat te-ar fi ajutat acest lucru in aceasta perioada? 

Author

Daniel Ene

SEO Strategist & Partner at Moloso Agency. In love with SEO since day 1. Daniel Ene se considera unul din norocosii care si-a gasit pasiunea inca de la inceputul carierei lui. De peste 9 ani s-a implicat in proiecte mari si mici, de la start-upuri pana la companii internationale. Este in permanenta in cautare de nou si de evolutie atat profesionala cat si personala. Zi de zi cauta, testeaza si implementeaza noi trucuri de SEO pentru a a-si ajuta clientii sa aiba success.