SEO Studii de Caz

Studiu de Caz SEO Shopu.ro: 10x Crestere A Traficului Organic

studiu de caz seo shopu.ro

Shopu.ro este un magazin online care activeaza pe piata din Romania din 2009. In 2019 cifra de afaceri a depasit 1.000.000 EUR. Shopu vinde o gama variata de produse accesibile pentru toate buzunarele, de la electrocasnice, TV, audio-video, foto, supraveghere, casa si gradina, pana la jucarii si accesorii pentru copii.

Studiul de caz de astazi este rodul a doi ani de zile de investie constanta in SEO. Iti vom prezenta pasii pe care i-am urmat si strategiile noastre pentru a creste de 10x ori traficul organic. Stim ca aceste rezultate la prima vedere, poate par nerealiste, insa este posibil. Si da, nu vorbim de o crestere de la 10 vizite la 100 :).

Strategiile noastre de SEO sunt diferite de la caz la caz, pentru ca fiecare site are problemele sale, iar fiecare business are particularitatile lui. Probleme de la fiecare site in parte, apar de la platformele pe care sunt construite. In cazul shopu.ro, Open Cart.

Primim des intrebarea, care este cea mai buna platforma de e-commerce pentru SEO? Raspunsul este simplu: toate sunt bune, atata timp cat se implementeaza corect toate configurarile elementelor SEO. In acelasi timp toate platformele atat custom cat si open source au tot felul de probleme.

Mai jos vom explica ce probleme majore am intampinat in cazul Shopu si care au fost pasii pe care i-am urmat pentru a obtine aceste rezultate iesite din comun. Noi am inceput sa colaboram in Martie 2019, dupa discutii si analize prelimiare ale site-ului si traficului organic.

Depenalizare

In 2014 site-ul a fost penalizat de Google in Ian, in Martie si in Oct. Au fost niste scaderi mari de trafic, de la aproximativ 2500 de vizite saptamanale la aproximativ 1000. In Mar 2015 au fost inregistrate alte scaderi, pana la aproximativ 500 de vizite saptamanale. Site-ul avea trafic foarte putin. In graficul de mai jos se vede scaderea de trafic si perioadele. Este necesar sa mentionam ca in acea perioada nu se investise in SEO.

Poate te intrebi de ce ne-am dus tocmai pana in 2014? Vrem  intotdeauna sa stim istoricul, iar in cazul de fata am fost norocosi pentru ca aveam date istorice in Google Analytics. Penalizarile pot tine ani de zile daca nu se rezolva problemele din site. Stim asta, pentru ca am vazut cazuri de-a lungul anilor. Avand istoricul am putut vedea ca site-ul a fost penalizat.

penalizare shopu.ro

Ce am facut noi pentru a ridica penalizarea? 

  • primul pas a fost sa curatam profilul de linkuri. Erau multe linkuri spammy, linkuri din directoare web de slaba calitate. Cum facem asta? Folosim mai multe tool-uri pentru a obtine cat mai multe linkuri care vin spre site ca: aHrefs, CognitiveSEO, Majestic si Google Search Console. Extragem toate linkurile existente, iar apoi le analizam manual si cu ajutorul CognitiveSEO. Compilam lista de disavow si o trimitem la Google.
  • al doilea pas a fost sa curatam site-ul de continutul duplicat
  • al treilea pas a fost sa incepem construirea de linkuri relevante

In cateva luni au inceput sa se vada rezultatele. Am facut acest lucru in Martie 2018 spre final, iar in Iulie, dupa aproape 2 luni, traficul a inceput sa aiba o panta ascendenta.

ridirecare penalizare shopu.ro

Continut duplicat

Desi Google transmite oficial ca nu exista penalizari pentru continutul duplicat intern, noi am vazut foarte clar in ultimii doi ani, ca din aceasta cauza traficul si rankingul in Google au mult de suferit.

Ce se intampla de fapt cu acest continut duplicat? 

Din cauza platformelor si configurarilor de parametri, filtre, paginatie, sortari, sau alte cauze, se genereaza pagini foarte similare ca URL si continut. Un exemplu simplu pentru un site care face sortari:

  • shopu.ro/categorie/?sort=price
    shopu.ro/categorie/?sort=name
    shopu.ro/categorie/?sort=relevance
    shopu.ro/categorie/?sort=rating

Noi vrem sa afisam in search doar shopu.ro/categorie/, insa si celelalte 4 pagini pot fi crawlate si indexate de Google. Acum daca ar fi 100 de categorii pe site si toate ar avea cate 4 sortari, inseamna ca pe site am avea 500 de URL-uri unice, din care 400 duplicate. Jobul lui Google este sa le crawleze si indexeze pe toate, iar apoi sa “aleaga cum considera mai bine” pe care sa o afiseze in search. Iti spunem ca nu face deloc o treaba buna aici.

In acelasi timp, trebuie sa consume foarte multe resurse de crawl si alte computatii facute, astfel incat sa ia o decizie. Daca site-ul este si mai mare, atunci acest job ii devine imposibil lui Google si la un moment dat va renunta. Din acest motiv, site-ul are de suferit.

Noi tratam continutul duplicat de la caz la caz cu noindex, canonical + robots.txt. Le folosim pe toate trei, pentru ca am vazut cazuri in care Google indexeaza pagini care sunt blocate la crawl din Robots.txt.

Eliminand continutul duplicat de pe site, ii facem viata mai usoara botului si ne asiguram ca el indexeaza corect paginile din site. Rata de crawling pe site creste mult, indexarea creste considerabil si implicit rankingul si traficul organic.

O alta problema interesanta pe care shopu.ro o avea:

Tot din cauza platformei, toate paginile de produs din site erau duplicate de mai multe ori. In paginile de paginatie la fiecare url de produs, se audaga la final numele paginii in care era afisat. Exemplu:

shopu.ro/nume-produs/ acesta era URL-ul de produs unic.

Daca se naviga spre produs din pagina 2, atunci URL-ul era: shopu.ro/nume-produs?page=2. Gandeste-te la peste 30.000 de produse care functionau pe acest sistem. Imediat dupa ce am rezolvat aceasta problema, am vazut o crestere de aproximativ 30% in traficul organic. 

Optimizari de cuvinte cheie, meta taguri SEO

Initial abordarea a fost sa facem automatizarile pentru optimizarea a cateva sute de categorii. Am ales cuvantul “ieftin” in aceste categorii, pentru ca existau multe produse ieftine. S-a dovedit a fi un succes, pentru ca acel cuvant a generat foarte mult trafic. In prezent doar acest cuvant, reprezinta undeva la 10% din tot traficul generat pe site.

Ulterior, am luat fiecare categorie in parte, am facut keyword research si am ales sa mapam in categorii atat cuvinte generale, cat si long tail-uri. In acest fel am putut genera trafic per categorie, pe mult mai multe cuvinte cheie.

SEO tehnic

Partea tehnica este preferata mea, pentru ca imi place sa analizez si sa disec fiecare problema din site. Imi place sa analizez site-urile, logurile de server si sa descopar ceea ce ochiul liber nu poate. La partea tehnica am rezolvat urmatoarele:

  • schema.org
  • canonicals
  • erorile din site
  • erorile din GSC
  • redirect chainurile
  • crawlingul pe site

Link building

Pentru link building abordarea noastra este sa construim linkuri relevante, pentru cuvintele si categoriile care genereaza profit mare, unde se inregistreaza marje mari. Cand facem link building stim ca daca noi construim linkuri doar pe anumite categorii sau produse, tot site-ul va creste.

O strategie de link building care ne place foarte mult este sa recuperam linkurile care sunt 404. Pot exista linkuri care trimit spre pagini 404, iar tot ce avem de facut este sa luam acele pagini 404 cu linkuri externe si sa le redirectionam spre paginile care ne intereseaza.

Articolele pe care le scriem sunt articole informationale, care sa ajute cititorii cu sfaturi, idei sau informatii utile despre tema aleasa. Conform aHrefs, numarul de reffering domains a crescut de la 250 la aproape 450.

linkuri shopu.ro

 

Rezultate SEO obtinute

Vom compara perioadele in care s-a facut SEO vs anul anterior, pentru ca asa este cel mai relevant.

Feb 2018 – Dec 2018 vs 2017.

ga 2018 vs 2017

Cresteri:

  • sesiuni: 65%
  • useri noi: 58%
  • tranzactii: 103%
  • venituri: 126%

Ian 2019 – Dec 2019 vs 2018

ga 2019 vs 2018

Cresteri:

  • sesiuni: 96%
  • useri noi: 106%
  • tranzactii: 37%
  • venituri: 40%

Veniturile nu au mai crescut asa mult, pentru ca a scazut rata de conversie. Scaderea ratei de conversie se datoreaza atat numarului mare de useri noi veniti pe site, cat si traficul mai general venit pe cautarile cu volume mari (head terms).

Ian 2020 – Mai 2020 vs 2019

ga 2020 vs 2019

Cresteri:

    • sesiuni: 168%
    • useri noi: 169%
    • tranzactii: 42%
    • venituri: 84%

Cresterea de 10x este data de traficul din Feb 2018 vs traficul din Mai 2020. Vom rotunji cifrele si anume 5000 vs 50.000 de sesiuni.

2018 - 2020 rezultate seo

Testimonial:

In 2019, shopU a depasit cifra de afaceri de 1.000.000 EUR. Activam pe piata online din 2009 si acoperim o gama variata de prodsuse. Colaboram cu Moloso de peste 5 ani pe zona de Google Ads si de peste 2 ani pe zona de SEO. La inceput am fost reticenti, dar rezultatele obtinute sunt peste asteptarile noastre. Colaborarea noastra se bazeaza foarte mult pe incredere si va continua mult timp de acum inainte. Colegii de la Moloso sunt foarte transparenti in legatura cu alocarea bugetelor si intotdeauna au fost proactivi cu privire la idei/strategii/intrebarile pe care le-am avut.

Valentin Alexe, Director General & Owner, ShopU

La final, cu siguranta ca ti-ai pus si tu intrebarea, eu cum pot avea astfel de rezultate? Ne poti contacta pentru a vedea cum te putem ajuta.

Author

Daniel Ene

SEO Strategist & Partner at Moloso Agency. In love with SEO since day 1. Daniel Ene se considera unul din norocosii care si-a gasit pasiunea inca de la inceputul carierei lui. De peste 9 ani s-a implicat in proiecte mari si mici, de la start-upuri pana la companii internationale. Este in permanenta in cautare de nou si de evolutie atat profesionala cat si personala. Zi de zi cauta, testeaza si implementeaza noi trucuri de SEO pentru a a-si ajuta clientii sa aiba success.